Vårat lilla dagisbarn

Både i går och idag har Fenix varit på dagis med pappa. Allt har gått jättebra! Han är inte alls mycket med Daniel utan går runt och leker mest hela tiden. I går sov han 40 minuter och idag 1 ½ timme. Härligt att det går så bra. I går var dem inne hela dagen men idag var det utevistelse. Imorgon ska dem även gå en promenad.
I går efter dagis åkte vi till norrtälje och handlade ett par fodrade tretorn stövlar samt vantar och en mössa till lilleman.
I dag efter dagis vart det en tur till Räfsnäs där vi beställde ett fönster till Fenix´s lekrum. Lika bra att byta det nu när vi ska göra iordning resten av rummet. Synd bara att det är 6-8 veckors vänttid på fönstret.
Efter Räfsnäs åkte vi in till norrtälje och hämtade ett brev på posten och Daniel hämtade sin arbetsbil som varit på service.
Jag har målat Fenix´s tak i lekrummet dem här två dagarna som pojkarna varit på dagis. Det blir jättefint och ljust nu! Ska slipa elementet i hans rum nu oxå så kan jag måla på det i morgon. Hittade även ett parkettgolv i Räfsnäs som jag tror det får bli till rummet.


Killen redo för gårdagens dagis

Står och pysslar på dagis

Det finns böcker på dagis oxå!

Kvällspromenad till farmor

Det absolut finaste som finns!

Redo för dagis nu i morse!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0