Lite allt möjligt

I går på förmiddagen tog familjen en liten promenad, fint väder men lite kyligt så det vart mössan på för Fenix´s del. När vi kom hem var vi ute på tomten en stund. Fenix gick iväg och klappade lite på fåren, han älskar verkligen dem där fåren.
Efter sovstund och lunch vart det en sväng in till norrtälje. Vi lämnade Embla hos mamma och pappa, dem ska ha henne i helgen. Vi åkte sedan och handlade lite.
När vi kom hem packade vi upp varorna och sen gick vi till Marie-Louise och åt mat. Jättegott som vanligt. Hon hade köpt en jättesöt liten stol till Fenix som han tyckte var helfestlig att klättra uppi och sitta i. Daniel hjälpte Marie-Louise att skruva ihop en hylla som hon köpt, Fenix var självklart delaktig i det hela oxå, jag menar det hade ju aldrig gått så bra utan lillemans hjälp!
Nu myser vi här hemma, jag och Fenix. Daniel är ute och snickrar lite på ett staket. Kvart över tolv börjar jag jobba idag, vill hellre vara hemma men man måste ju jobba oxå.

Gullunge redo för morgonpromenad

Sitter ute och pysslar lite

Tar en promenad i trädgården

Titta, får!

Hej fåret!

Klappa får

Så mysigt!

Plockat gräs till fåren

Varsågod fåret!

Tar med sig ett äpple innan han går in!

Vilken fin stol

Snart uppe!

Så där ja!

Åh, så skönt!

Har varit och snott fjärrkontrollen så nu ser han ut som riktig soffpotatis

Tittar lite på tv

Lite vatten är allltid gott

Tittar på tv, äter bulle och har en väldigt avslappnad stil med fötterna på bordet

Har fått låna en egen liten skruvdragare


Kollar så pappa gör rätt

Våran lilla arbetsledare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0