Skansen

I dag gick vi upp och åt frukost, jag hoppade in i duschen och sen gick jag en morgonpromenad med Embla. Daniel gjorde i ordning Fenix under tiden samt packade lite. Klockan nio åkte vi in till skansen.
Fenix somnade som vanligt i bilen men det är ju bara bra, han var utvilad och pigg när vi kom fram till djurgården.
Vi gick runt och tittade på massor av djur. Fenix tyckte såklart att lill-skansen var bäst, där kommer man lite närmre djuren så han han kan se dem ordentligt. Tyvärr envisades getterna med att vara inna i sitt hus hela tiden så dem kunde vi inte klappa men vi tittade på dem i alla fall. När vi gått ett varv och tittat på djuren så åt vi lunch, jättegott. Det var soligt och varmt så vi kunde sitta ute.  Efter lunchen gick vi till terrariet, vi gick inte in där men vi köpte lite saker till Fenix innan vi åkte hem igen. Supermysig dag! Fenix somnade så klart på hemvägen oxå. Trött efter dagens djurtittande!
Vi har lånat en tv av Mikael som han inte använder och ställt den i sovrummet så ikväll blir det filmmys i sängen!

Trött kille på väg till skansen

En vacker påfågel

Tittar på höns

Ute och går

Tittar på getterna i huset

Kramstund

Något intressnat?

Söt älg

Lilleman spanar på älg

Pappa älg

En tam ekorre

Hälsar på Daniel

Får en  bit av Fenix´s knäckebröd

Gott!

Titta, en björn!

Trötta nallar

Vackra berguven

Vildsvin

Mina älsklingar

Kollar kartan

Mamma släpar barnvagn

En urgullig hamsterråtta!

Söta!

Glad liten kille

Lemur

Snygg frisyr

Fenix´s tallrikar

 

Leker med sin krokodil och ödla som han oxå fick!

Glad kille!



Kommentarer
carina

Ja de är skönt att dehar gått bra =) blir nog värre nästa vecka...för min del =( när jag verkligen ska lämna kvar honom där =(

Ni verkade ha de bra på skansen =) och kul att ni fick se mycket djur =) de fick inte vi när vi var där =(

2010-09-01 @ 19:22:50
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0