Regn!

Sitter på jobbet och har rast! Har precis satt i mig enskål med chokladpudding och vispgrädde. Nyttigt?? Nej, men antagligen nödvänfigt för att kunna öka i vikt, har nämligen tappat ett kilo till. Jag äter och äter och äter, kan ju inte äta mer än vad jag gör, det får liksom inte plats mer i magen.
Det ösregnar utanför fönstret men det är bara mysigt. Jag är ju fast här tills kvart över nio ikväll så det kan lika gärna regna den stunden. Det går liksom lite lättare att jobba när det regnar, är det sol och fint väder så vill man bara ut!
Saknar lilleman, kommer inte träffa honom förens i morgon eftermiddag. Han sover nu när jag kommer hem och så sover han i morogn när jag åker till jobbet. Trist! Efter morgondagens arbete så är jag i alla fall ledig i tre dagar. På måndag är det inskolningssamtal på dagis, ska bli spännande. Sedan ska Daniel vara med Fenix på dagis tisdag-torsdag och på fredag ska man nog kunna lämna honom en stund där själv. Jag är ju ledig tidag och onsdag så jag ska nog måla taket i Fenix´s lekrum då när grabbarna är på dagis. Kommer kännas konstigt att vara hemma aldeles ensam.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0