Äntligen ute i snön

Fenix vart pigg under eftermiddagen igår och vi bestämde att han skulle få gå ut och titta på snön som han längtat efter hela dagen. Han hade suttit hela dagen i fönstret och tittat på det roliga vita! På med massa kläder och ut. Han tyckte att det var jätteroligt. Han skottade snö och åkte tefat. Daniel körde traktor och plogade till alla i familjen, han är duktig han!
På kvällen när Fenix somnat vart det godsi och mys i soffan.
I morse vaknade Fenix klockan sju. Jag gick en promenad med Embla, det är lite kyligt och snön ligger kvar. Det är väldigt vackert.
I dag blir det en sväng till norrtälje. Vi ska handla en pulka till Fenix och solrosfrön till dem stackars frusna fåglarna ute. Daniel ska tatuera sig så jag och Fenix kanske åker vidare till mormor medans han gör det. Vi får se helt enkelt hur det blir.

Vacker vy ut från våran ytterdörr!

Embla smyger på snön

Ute och traskar i snön

Gullunge


Måste kolla lite närmre

Nu ska det skottas

Så duktig!

Mammas snöskottare!



Så himla duktig!

Lite till!


Härligt med snö

Vilket långt skaft!

Åka tefat är roligt

Hej, vad det går!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0