Landet

I går var jag hemma från jobbet och tog hand om Fenix då Daniel fortfarande var sjuk, Fenix är ju ett litet yrväder så det är inte så lätt att passa honom när man inte riktigt pigg.
Vi åkte ut på landet till mormor och morfar en stund då. Vi fick fika och lunch där. Gott. Fenix har varit lite snorig och hostig ett tag och har ingen vidare matlust men lite fick han i sig.
Jag och pappa tog en promenad med Fenix och Embla och Fenix somnade så skönt i vagnen.
När han vaknade upp gick vi ut en sväng och Fenix hjälpte till att göra rent regnhinkarna.
Vi hann med en fika innan vi åkte hem igen. Daniel var uppe när vi kom hem. Han satt och tittade på film och Fenix vart så glad att se honom igen!
Fenix var trött efter dagen och somnade halv sju.
Nu har jag lämnat honom på dagis. Jag är ledig idag men vi tyckte att det var bäst att han är där en kort dag idag så han inte kommer ifrån dagis för mycket han ska vara hemma med mig på fredag!  Jag har satt i gång en tvättmaskin och ska väl städa av lite här hemma snart men jag längtar redan till halv två när jag ska hämta honom igen!

Titta mamma! Två äpplen!

Spännande med tv:n

Får jag låna dina glasögon mormor?

Trött kille på promenad som lånat morbrors gamla mössa

Morfar kör vagnen

Mysiga kinder!

Trött sötnos

Städar lite

Ute på tomten med morfar

Vattenskopan är kul

Mormor visar hur man diskar ur hinken

Det här går ju bra mamma!

Nu kan jag själv

Bus med mormor

Hälsar på Embla

Mys med mormor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0