Söndag

I går åkte jag ut på landet och skötte om katterna igen och vattnade blommorna. Fenix och Daniel var kvar hemma. På vägen hem från landet stannade jag och handlade mat. När jag kom hem igen så var Marie-Louise här och fikade lite, vi åkte sedan till julmarknaden i Vallby. Fenix och Daniel var kvar hemma. Jag köpte en julkrans till dörren. Fenix fick ett jättegulligt får av farmor. På vägen hem stannade vi och handlade lite, eller Marie-Louise skule handla jag hade ju redan klarat av det på morgonen. Fenix fick en pyjamas, en fleecetröja och ett underställ. Tack snälla! Vi köpte med oss lunch hem från en nyöppnad pizzeria. Smaskigt! Daniel ville ha en sallad och jag tog en pizza. Jag brukar oxå ta sallad men jag frös så i går och ville inte ha någon kall mat. Det är ju inte så att pizzan skadar på något vis då jag ändå inte kan gå upp i vikt.
Efter lunchen gick vi upp till farbror Mikael där Fenix busade runt massor. Fenix och Daniel tog sig ett bad tillsammans när vi kom hem. När Fenix sedan han somnat för kvällen så tittade jag och Daniel på film.
Fenix farmor har sytt och broderat en jättefin julkalender till Fenix, han fick den igår och med tillhörande paket från 1:a december till 24.e december. Tack snälla!


Fenix leker med snöskyffeln som han fick av oss i lördags

Mina badkillar

Fina badkillen

Julkransen till dörren

Fenix´s superfina julkalender

Massa paket!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0