En fantastiskt mysig ålandsresa!

Oj, vilken underbar helg vi haft! I lördags vid nio tog vi färjan över till åland. Vi fikade lite ombord och Fenix fick lite mellanmål. När vi kom fram checkade vi in på hotellet Adlon och vi hade fått det bästa rummet med havsutsikt! Underbart! Vi packade upp lite och sen gick jag ner till spaavdelningen och kollade om det fanns några tider. Dessvärre var det fullbokat förutom en tid på 25 minuter. Jag bokade in den tiden till Daniel för massage. Vi gick sedan in till stan där vi åt lunch och tittade lite i affärer. Daniels massage började vid halv tre så vi gick tillbaka ganska snabbt igen.
Medans Daniel fick massagen gick jag och Fenix till hotellets lekrum där vi busade en del.
När Daniel var klar mös vi lite på rummet innan vi gick in till stan igen och hittade en underbar restaurang vid namn  Indigo. Vi fick en liten skaldjurstoast till förrätt och efter det tog Daniel oxfilé och jag kyckling. Till efterrätt vart det panacotta med jordgubbar.
Vi gick sen tillbaka till hotellet och la Fenix. Jag och Daniel tittade på tv.
På söndagen var det morsdag och morgonen startade med en hotellfrukost, kanongott! Vi checkade ut och gick ner till terminalen och la väskorna i ett skåp där och begav oss sedan in mot stan igen. Det var stålande sol och vi gick genom en park och sedan ut på en liten ö där det fanns lite djur att titta på. Jättemysigt. Vi stannade nere vid havet och gav Fenix lite mellanmål.
Klockan kvart i ett gick båten tillbaka. Vi hade bokat in buffén så vi gick direkt dit. Vi fick fönsterplats så utsikten var kanon under middagen. Fenix ville sitta i pappas knä och äta.
Vi gick efter middagen ner i tax-freen och handlade lite vin och godis. Jag fick ett jättefint smycket (ålandshjärta med röd granit) av Fenix i morsdagspresent. Älskar mitt smycke! Tyckte i sig att det räckte med att Daniel betalat hela ålandresan och middagar mm men han är så underbar min älskling så jag fick smycket oxå. Efter det gick vi ut på däck där Fenix somnade och jag och Daniel satt och mös i solen. Underbart!
När vi kom hem igen gick vi upp till Daniels mamma med lite morsdagspresenter och där bjöds det på tårta. Vi kunde inte stanna för jag skulle till jobbet vid fem.
Jag hade en trevlig och skön jobbkväll, det är riktigt kul att jobba där! Efter jobbet åkte jag och hämtade upp min älskade Embla hos mamma och pappa. Mamma fick två vinflaskor i morsdagspresent och så fick dem dela på lite godis!
Sen bar det av hem till duschen och sen kröp jag ner brevid min älskling i sängen.
En helt underbart mysig helg!

Redo att åka!

På terminalen

På båten!

Daniel provar det stora objektivet, då får man sådana här närbilder!

Fenix ligger och slappar i vagnen och läser tax-free katalogen

Sötnos!

Glad kille!

Får lite lunch av pappa


Min fina lunch i mariehamn!

Daniel var självklart tvungen att titta på en borrvagn som vi  gick  förbi, arbetsskadad?

Hotell Adlon!

Vårat mysiga hotellrum

Utsikt från fönstret! Vi måste fått bästa rummet!

Pappa försöker byta blöja på en helvild, superglad bebis!

Vilding Hilding!

Kul att busa med farsan!

Undersöker rummet

Mamma med sin bus!

Undersöker hotellets lekrum

Massa kul saker

Ett fat.... intressant!

Provsmaka lite

Smask!

Släpat fram allt han hittat!

Älskling!

kul i tältet!


Mys med pappa i sängen

Försök till familjebild

Pommern

Superrestaurang där vi åt lördags kvällen

Så mysigt!

Mina älskade underbara!

Mina stora underbara nallebjörn! Puss! Älskar dig!

Bus i sängen

Glad bebis!

Trött efter dagens bravader

Pigg igen efter nattens sömn!

Bus på en gång!

Samma vilding hilding idag när pappa ska fixa blöjan

Hihi, hej mamma, jag busar med pappa!

Cool kille

I lekrummet innan frukosten

Frukost

Hihi, Daniel posar lite

Härligt väder!

Myspromenad i en park

På bron över till ön

På stranden

Söta kaniner tittade vi på

En belgisk jätte!

Fågelskådning 

Små söta fåglar

Fenix spanar in änderna

SÅ söt!

Bye, Bye Birdie!

Små kanadagäss bebisar!

Sötnosen!

En liten pause i gräset

Buffé på båten hem

Utsikt från våran matplats

Får lunch av pappa!

Älskligen sitter och njuter i solen ute på däck!

Lilleman tar sig en tupplur ute på däck!

Tack hjärtat för en underbar resa!

Puss!

Mitt fina "ålandshjärta" som jag fick på morsdag av min älskade Fenix! Älskar det!


Kommentarer
Carina Ohlsson

Låter som en härlig dag för er =)

Snäll fenix var som köpte de åt dig ;o)

själv fick jag inget av casper =( eller jo en del kramar =)

2010-05-31 @ 16:00:02
URL: http://carinaocasper.blogg.se/
Carina Ohlsson

Jag förstår det =)

Men de var ett fint smycke =)

2010-05-31 @ 19:56:33
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0