Underbar eftermiddag!

När Fenix hade vaknat efter sin sovstund så fick han lite frukt och sen packade vi vagnen och begav oss ner mot stranden. Det var perfekt för att när Fenix sov så vart det jättemolnigt ett stund men lagom tills vi skulle gå så sken solen igen!
Embla fick bada lite granna, jag vill inte att hon simmar ännu för det blir nog för kallt för hennes rygg och svans! Fenix skrattade som bara den när Embla plaskade runt i vattnet och stänkte.
Vårat lilla lyckotroll trivs som fisken i vatnet ute i gräset och det finns så mycket spännande att titta och smaka på! Han fick plaska runt lite med sina små fötter i vattenkanten oxå innan vi gick hem.
Vi har haft världens mysigaste dag tillsammas idag! Vad lyckligt lottad jag är som får vara hemma på dagarna med våran ängel. Stackars dem som måste jobba!  
När vi kom hem var Daniel hemma, han hade slutat lite tidigare så han åkte hem och duschade innan bowlingen. Han tog motorcykeln in till stan. Nu är jag och Fenix hemma själva. Fenix busar omkring just nu och snart ska vi ut och gunga lite.

Lilla ängeln redo för promenad

Och så har vi Fenix´s nya åka-vagn-stil

Så här rolig är Embla när hon badar!

Världens underbaraste

Kasta pinnen nån gång då!

Jippie!

Min pinne, bara min!

Det är inte så dumt alls med vissna blad

Åh, små söta, underbara barfotafötter!

Ute på pappas egna hemmasnickrade båtbrygga

Åh, sån mysig eftermiddag i har haft!

Mys i gräset

Fenixen är för söt när han ser något på nära håll, då blir han väldigt skelögd!

Vill upp i mammas knä!

Intressant, undra vad man kan hitta under vagnen

Grus, grus, grus!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0