Valborg!

Igår på eftermiddagen gick vi ut en sväng och Fenix fick sitta och plocka lite på gräsmattan. Allt är spännande och han är för söt när han sitter och fixar med precis allt han hittar.
Efter middagen åkte vi till kvarnudden för lite Valborgsfirande. Vi visste inte när dem skulle tända elden så vi åkte dit vid halv åtta. Dessvärre skulle inte elden tändas förrens nio. Vi gick in på cafét och tog en blåbärscheesecake medans vi väntade. Fenix fick smörgåsrån och vatten i och med att han nyligen ätit middag. Henkan kom också ner en sväng för att titta på brasan.
Straxt innan nio kom fackeltåget och sen tändes brasan. Fenix tryckte det var spännande med elden men oj vad trött han var. Vi åkte hem straxt efter tändningen och Fenix somnade direkt efter kvällsvällingen. En händelserik dag för lilleman!
Idag får vi se hur det blir. Daniel och Gösta skulle fälla träd hos mamma och pappa men just nu blåser det ganska ordentligt så vi får se hur det blir. Ikväll ska Marie-Louise vara barnvakt. Jag och Daniel ska på älskade Carros 30-års fest! Det ska bli så roligt!


Myser ute på gräsmattan

Åh, vad är det här.......

.....ett blad, spännande, måste provsmaka.....

.....det var ju inte så dumt, ganska gott faktsikt!

Embla och Fenix!

Embla myser med husse

Mitt hjärta!

Har nog missuppfattat tumstockens arbetsuppgift

Utsikt från kvarnudden

Söta Embla fick oxå följa med!

Jag och min älskling

Fenix dricker vatten inne på kvarnuddens café/restaurang

Glad kille!

Så söt!

Henkan, Daniel och Fenix

Fackeltåget på väg!

Majbrasan i full fart!


Kommentarer
Carina Ohlsson

låter som en hädlig kväll =)

2010-05-01 @ 09:01:26
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0