En riktig liten busunge!

Efter Fenix´s sovstund så åt vi lite lunch och sen gick vi ner till stranden. Idag var lilleman inte stilla många sekunder. Jag trodde att jag skulle kunna sitta och njuta lite av solen men jag fick mest jaga busunge. Han är ingen badkruka i alla fall, han kryper bara rätt ner i vattnet med kläder och allt på. Jag tog av honom byxorna så han inte skulle bli blöt om dem och då kröp han ut längre med armarna istället och vart blöt om dem, hihi! Han var hur söt som helst för han tyckte att gräset ar lite stickigt, då gick han på händerna och fötterna istället för att krypa på knäna! Han såg för rolig ut!
Sen måste man ju stoppa precis allt i munnen! Grus, sand, blad, gräs, ja precis allt! Ingen lugn stund för mamma idag men det är roligt att se att Fenix´s trivs.  En undebar stund med våran busunge vart det alltså idag. Nu väntar vi på att pappa ska komma hem, då ska vi äta och sen ska vi åka ner till stranden igen och lägga i båten!  

Gullungen redo för en promenad till stranden

Embla är fruktansvärt rolig när hon springer förbi vagnen

Lilla underbara!

Jaha, det här var ju inte så spännande.....

....hm, vad är det där för något där borta.....

.....bäst att kolla lite närmre.....

........snart framme.....

........en liten bit kvar bara.....

......oj, så spännande.....

.......framme! Vad blött det var!

Plask, plask!

Lilla älsklingen vill nästa bara stå nu för tiden!

Det sticks på knäna!

Det sticks under fötterna oxå!

Hihi, så sööööt!

Sitter som en groda för att slippa det stickiga gräset på knäna!

Nu har man provsmakat halva stranden

Då var vi tillbaka vid vattnet men utan byxorna!

Nu vart inte byxorna blöta men ärmarna däremot....

Mysstund!

Hittat linsskyddet som mamma försökte gömma på bänken

Grus, smask!

En rolig pinne!

Coolingen!

Hittat lite mer att stoppa i munnen

Glad liten kille!


Kommentarer
Carina Ohlsson

härliga bilder=)

2010-06-09 @ 07:36:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0