Shopping i Uppsala!

Idag var det meningen att vi skulle åka till IKEA och hjälpa Mikael att köpa kök men han ville ha ett kök från elgiganten istället. Elgiganten finns ju även i Uppsala och Marie-Louise var sugen på att åka till IKEA så det vart Uppsala ändå. Marie-Louise åkte med mig och Fenix, och Daniel åkte med Mikael.
På IKEA vart det en hel del inhandlat. Bl.a. en förvaringsmöbel till Fenix rum, en tavellist, fotoramar, leksaker, sänglakan, badrumsmattor, tvättkorg, handdukar, rullgardiner, skålar till Fenix att äta ur mm. Marie-Louise bjöd på lunch där och Fenix fick självklart oxå lite att äta.
När vi var klara på IKEA åkte vi till elgiganten där Mikael beställde ett kök som kommer om fyra veckor, det vart ett vitt kök. Kommer bli jättebra! Jag, Fenix och Marie-Louise åkte hem lite tidigare än bröderna eftersom Mare-Louise skulle jobba.
När vi kom hem kom jag på att det var Daniel som hade lås dörren och att jag inte hade tagit med mig nycklarna. Telefonen hade jag oxå lämnat hemma. Hihi, smart!
Jag och Fenix fick sitta och njuta av solen och Fenix passade på att krypa in och ut ur gäststugan ett flertal gånger eftersom jag hade öppnat den dörren. Vi hade i alla fall skötväskan med oss så Fenix fick lite mellis som vi hade där i.
När Daniel kom hem hjälptes vi åt alla tre att skruva ihop och montera alla inköpen. 
Nu har jag precis duschat med Fenix och Daniel har lagt honom, han var trött efter dagen! 

Lilleman lipar åt mamma medans han hjälper till att montera sin möbel!

Här är bruksanvisningen mamma
!
Fenix´s nya förvaringsmöbel

Nya älgen

Fenix fick även en tavellist med foton på sig själv och oss!

Våran underbara son!

En sådan glad och helt underbar pojke!


Kommentarer
Carina Ohlsson

kul =)

när ca har ni tänkt vara där?

2010-06-07 @ 07:41:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0