Grattis våran älskling!

Fenix och jag spenderade mesta dels av gårdagen utomhus och busade. Fenix var på upptäcktsfärd i trädgården.
När pappa kom hem hade han med sig ett stort paket till Fenix eftersom han fyllde 10 månader! Han är så söt Daniel! Fenix hjälpte till att montera ihop sin present och provade den med en gång!
På kvällen gick vi hem till Fenix´s farmor som hade gjort egna maränger och rulltårtor till oss. Hon bakar alltid så mycket så vi oxå får. Jättesnällt. Bra att ha i frysen när det kommer folk! Jag och Daniel fikar ju aldrig här hemma ensamma men som sagt det är bra att ha om det kommer någon!
Jag pratade med min bror i går oxå, vi har preliminärbokat ett besök till honom och Therés i Malmö den första juli. Ska bli så roligt! Vi åker en torsdag och kommer hem söndagen. Ska ringa idag igen och bestämma ordentligt så vi kan boka rum! Vi tänkte bo på hotell eller snarare som lägenheter så Fenix slipper väcka Martin och Therés så tidigt på morgonen!
Just det min bror ska ju vara med i sommarlovsmorgon varje fredag i sommar! Han är marinbiolog och ska därför prata om olika djur i vattnet! Så på fredag kommer Fenix och jag sittar framför tv:n och titta på morbror!
Idag ska vi nog träffa Carina och Casper, ska bli roligt, är en stund sedan sist nu. Casper går för fullt nu, så roligt! Fenix väntar nog en stund med sitt gående men han står faktiskt små korta stunder själv varje dag. Vi har ingen brådska med gången heller det kommer när det kommer. Han är inte redo ännu, han är för vinglig och då är det bra att han inte gör massa försök och ramlar och slår sig!

Vad är det som blänker där i?

Vatten!

Måste kolla lite närmre

....och vad har vi här för spännande??

En pinne!

Mammas älskling!

Puss på tio-månadersdagen!

Världens bästa pappa kom med ett stort paket!

Fenix hjälper till att montera presenten genom att lägga beslag på påsen med skruvarna

Pappa fixar!

Fenix´s fina present!

Kanske lite för stor för att använda vagnen!

Är det verkligen så här vagnen ska användas????

Enhandsfatting!

Så där ja!

Måste undersökas!

Kan själv!



Kommentarer
Carina Ohlsson

ååå kul med presenter =)

Hade varit kul att ha kommit ut i dag.

Men jag hoppas de blir fler changser =)

2010-06-17 @ 14:16:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0