En härlig dag!

En härlig dag! Dessvärre glömde jag kameran hemma så det blev inga bilder idag. Vi började med ett besök i skoaffären där vi bytte Fenix´s skor. Nu har han ett par kavat gympaskor och ett par kavat sandaler! Perfekt! Vi gick sedan ifrån skoaffären ner på stan och åt lunch på Dejvans uteservering. Daniel tog en kycklingtoast och jag pasta med någon fläskfilésås, gott! Fenix fick oxå lunch så klart. Efter lunchen gick vi ner i parken och tittade på motorcyklarna. Det finns en del väldigt fina cyklar men jag ska ju inte ha någon så suktad blir man ju inte direkt. Jag nöjer mig med att åka med bak på Daniels cykel. Efter ett par svängar runt i parken gick vi till babyproffsen där vi köpte flaskborstar till nappflaskan.
När vi var klara på stan så åkte vi ut på landet och matade katterna, de är så söta, dem kom springandes till bilen när vi kom. Dem hade massa mat kvar men fick lite blötmat och en del kel och sen åkte vi hem.
Vi tog en promenad när vi kom hem, Marie-Louise följde med.
Resten av kvällen har vi bara myst och lekt med lilleman, han är för bedårande. Vid halv åtta kom Henkan och hämtade Daniel, dem skulle på fest på twin club. Jag , Embla och Fenix tog en promenad. Vi gick och kikade lite på fåren och sen gick vi en sväng i skogen. Vi träffade Sara med familj och Fenix tyckte att deras hundar var lustiga. Embla låter ju väldigt sällan så när hundar skäller eller gnyr så tycker han att det är jättelustigt. Vi trodde faktiskt att Embla var stum till en början, hon sa ingenting sitt första levnadsår. Nu kan hon eventuellt skälla någon gång ibland när det kommer någon och knackar på men för övrigt är hon tyst.
När vi kom hem fick Fenix bada och nu sover han skönt i sin säng. Jag ska jobba på min viktökning genom att trycka i mig några havrebollar framför tv:n, inte för att jag tror att det händer något men försöka kan man!
Jag ska nog ta mig ett bubbelbad innan jag går och lägger mig ikväll, bara sitta och mysa med lite ljus och ljuvlig massage från badkaret!  


Kommentarer
Carina Ohlsson

Familje center i morgon (måndag)?

2010-06-06 @ 18:54:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0