Fredag!

I dag vart vi väckta kvart i åtta av Daniels pappa som startade trimmern. Fenix har börjat ta sovmorgon till runt åtta tiden. Han är så duktig, somnar vid halv nio och vaknar någon gång mellan 7.30 och 8.00.
Daniel åkte in en sväng till jobbet och lämnade lite papper samt la in om lite mer semester så nu är han ledig nästa vecka oxå. Härligt!  Daniel köpte med sig lunch hem, Thai-mat. Jättegott!
När vi hade ätit så åkte Daniel till gräddö för att provköra båten, jag och Fenix gick ner till stranden under tiden, Daniel kom dit när han var klar med ett leende på läpparna. Båten hade tydligen varit jätterolig att köra så nu har han köpt den.
Som jag skrev igår så är Fenix helt galen i vatten och är inte ett dugg rädd, han kryper ut tills han nästan försvinner och då får man rycka in och vända på honom. Det är kul att se att han älskar vatten så! Sen har han pysslat med sina hinkar, han plockar och grejar massor. Stoppaar ner saker i den ena hinken och sedan plockar han ur några grejer för att sedan hälla ner allt i en annan hink. Det är så gulligt när han sitter och pysslar!
Hela familjen badade lite tillsammans innan vi gick hem.
När vi kom hem så körde jag Daniel till gräddö för han skulle köra hem båten. Jag, Fenix och Embla gick ner till badplatsen och mötte Daniel så han fick sällskap på promenaden hem.
Nu ligger båten vid bryggan och om det inte regnar eller blåser allt för mycket imorgon så ska vi göra en liten utflykt. Mysigt!
På kvällen grillade vi och Daniels mamma och pappa kom förbi och åt. Fenix hade redan ätit middag så han fick jordgubbar vilket han älskar!

Embla har intagit solposition!

Håller på med hemlisar

Munnen full med sten...pust!

Jippie, vatten!

Lite längre ut ska jag nog...

......bara ännu en liten bit....

....nu är det dags för mamma att rycka in och vända på busen

På väg upp ur vattnet igen


Jaja, jag får väl krypa i strandkanten istället eftersom mamma tjatar så....

Klappa Embla

Ner med pinnen i hinken

Daniel tar sats.....

....fortare, fortare!

Framme vid vattnet

Plask!

Överlycklig kille som busar med pappa

Snyggingarna

Bus, bus, bus!

Daniel hemma med den nya båten

Fina båten!


Kommentarer
carina

Härligt =)

Jag ar fått varningar om sådana dära "bad" dressar.

Så länge dom är i vattnet så är dom jätte bra ,men så fort dom kommer upp så kan dom bli överhettade barnen på grund av dressen.

Vi har också en liknande men vi har den på casper, men vill bara informera om vad jag har fått höra =) så man kan ha det i bakhuvudet =)

2010-07-10 @ 22:37:43
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0