Måndag igen!

Idag vaknade Fenix tio över sju. Vi mös en stund i sängen sen gick vi upp och åt frukost. Det var Daniels första dag på jobbet efter semestern så vi var ensamma. Vi städade lite och satte på en tvättmaskin, när jag kommer upp från tvättstugan blir jag halvt ihjälskrämd, Daniel står då precis i uppgången vid trappan. Han hade inte kunnat göra så mycket på jobbet så han kom hem istället och börjar jobba ordentligt imorgon istället.
Mats kom hit och gjorde  klart grävningen och efter det satte Daniel igång att snickra på nya verandan som ska vara utanför gäststugan. Fenix och jag tittade på och lekte lite. Farmor kom förbi en sväng med tre stycken t-shirtar till Fenix, tack snälla!  
Efter middagen åkte vi till flygfyren och storhandlade.
Idag var första dagen som Fenix bara sov en gång. Vi försöker vänja av honom vid två sovstunder då han bara kommer få sova en gång på dagiset sen. Det har gått över förväntan bra faktiskt, inget gnäll alls. Vi får se om följande dagar går lika bra. Som sagt han vaknade tio över sju, sen sov han mellan 12-14 och sen la vi honom för natten vid halv nio. Vi ska nog lägga honom lite tidigare i fortsättningen men det vart lite sent i och med handlingen idag.

Farbror Mikael gjorde ett snabbt besök oxå!

Klättrar runt lite på plintarna

Busungen

Väldigt roliga plintar

Sötnos

Mys med mamma

Nu har jag lärt mig att vinka till allt och alla!

Klättrar lite på solstolen oxå!

Upprörd på roten som sitter fast!

Eh, kan nån släppa in mig?

Snart är det klart med reglarna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0