Myshelg i Stockholm

I lördags kom mormor och morfar hit vid tio-tiden för att vara barnvakt. Jag och Daniel åkte till Stockholm och checkade in på Nordic Sea hotell. Det var ett jättefint hotell, akvariet i entrén var fantastiskt vackert.
Vi gick och åt lunch på Jensens efter incheckningen, efter det gick vi tillbaka till hotellet och tog ett bad i vårat badkar.
Vid tre-tiden gick vi genom stan till skeppsbron där vi skulle få behandlingar på luxury spa. Vi var lite tidiga så vi började med att basta lite.
Jag fick 60 minuter massage och 20 minuter ansiktsbehandling medans Daniel fick 80 minuter massage. Det var hur härligt som helst. Efter behandlingarna fick vi sitta ner och ta ett glas rött vin.
Vi gick tillbaka till hotellet och mös lite på rummet och tittade lite på tv samt gjorde oss iordning för kvällen. Vi gick ut och letade efter mysig restaurang oh hittade tillslut en liten trevlig kubansk restaurang, Paladar de Cuba.
Daniel tog något kött med klyftpotatis och grönsaksfrikassé och jag tog marulk med guavanasås och ris. Det var kanongott, roligt med lite annan mat än det man är van vid.
Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet och bäddade ner oss i sängen och tittade på film.
I morse började vi med en dusch och sen ner och åt en kanonfrukost. Mätta i magarna åkte vi hem till våran lilla kille.
Allt hade gått bra här hemma. Han hade bara varit lite ledsen mellan 19-20 ungefär, han hade börjat bli trött då. Han hade somnat vid 20:15 och vaknat 7:45 i  morse.
Vi har haft en superhelg tillsammans, hur mysigt som helst!

En rocka i hotellets akvarium

Daniel vid det fina akvariet


Hästensängen på vårat hotellrum

Puss hjärtat!

Bastun på luxury spa


Här fick vi sitta och dricka lite vin efter behandlingen

Kallbadet

Daniel på restaurangen

God morgon älskling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0