Utkast: Juli 10, 2010

När Fenix hade vilat klart på förmiddagen så fick han lunch och sen begav vi oss ut med nya båten. Den var jätterolig att åka och Fenix tyckte att det var jättespännande. Vi åkte först till norrtälje och kikade lite på nya hamnen där efter det tog vi lite lunch i båten , vi hade tagit med lite mackor och kaffe. Sen åkte vi till gräddö och tankade båten. Med bensin i båten åkte vi till Räfsnäs och tittade lite på sjöräddningsdagen som var idag. Det låg en sjöräddningshelikopter och seglade över vattnet, dessvärre hann jag inte sätta på det bra objektivet innan den åkte iväg.
Vi begav oss hemmåt efter Räfsnäs och Fenix var så trött att han somnade i min famn på vägen tillbaka. Sötnosen!
Det var en jättemysig dag ute på vattnet och båten var kanonbra! Hoppas vi kan åka ut någon dag och övernatta i båten, det vore mysigt!
I kväll ska vi äta mat hos Marie-Louise, hon skulle köpa hem kinamat.  

Nere i båten vid stranden, snart åker vi!

I norrtälje

Havspiren

Hej då Norrtälje


Kapten Daniel!

Sötnosen i sin flytväst

Fenix höll på att prata öronen av oss under båtresan , han hade tydligen mycket att berätta

Glad båtkille!

Äter lite majskrok på golvet i båten

Lite kaffe till kapten!

Mys i solen



Myser inne i båten

Mitt hjärta och jag

Gladare än gladast!

Håller koll genom fönstret så pappa kör ordentligt

Fenix är ute och klättrar i båten



Full fart

Vi stannade i Grädö och tankade


Räfsnäs sjöräddningsdag, hann inte få på det bra objektivet innan helikoptern åkte

Sjöräddningsbåt

En tjur och två kalvar

En söt kalv


Fenix har somnat

Sötnosen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0