Torsdag

Min underbara lilla Embla har haft en liten knöl på sitt framben ända sedan hon var valp, den har varit så liten så vi har inte brytt oss om den. För ungefär en vecka sedan så började den växa och bli ganska stor. Jag ringde Arninge djurklinik från värmland och beställde en tid till torsdagen. Vi åkte dit till klockan ett och dem kunde operera bort knölen på en gång.
Vi lämnade prinsessan där och skulle hämta upp henne vid tre. Vi åkte och tittade i lite affärer under tiden , handlade en födelsedagspresent till Fenix och en cykelstol till Daniels cykel så nu kan vi ta med oss Fenix på utflykter med cykeln. Vi passade på att äta lite lunch oxå!
Vi åkte tillbaka till tre men då hade gumman precis vaknat och dem ville hålla koll på henne i en halvtimme till så då åkte vi till coop och handlade lite.
Halv fyra fick jag äntligen hämta min prinsessa! Hon hade varit så duktig men var deppig över att dem satt på henne en tratt. Embla är så duktig så säger jag åt henne att inte röra så gör hon inte det så vi plockade av tratten på en gång! Då vart hon gladare! Hon sov mest hela kvällen men nu på morgonen är hon pigg igen. Jag har precis lagt om såret och det såg fint ut, ganska stort är det men dem tog bort mycket för att vara säkra på att knölen inte kommer tillbaka. Det hade varit en cysta med massa hårsäckar i. 
Hon är så duktig och låter bli bandaget. Hon verkar inte ha speciellt ont men jag fick ett recept på smärtstillande som hon kan få i fem dagar så det ska jag hämta ut idag. 
 
Nyopererad liten prinsessa

Så trött!

Sover ute i gräset!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0