Tisdagen efter midsommar

Fenix, jag och Embla gick upp ganska tidigt för att åka till norrtälje och lämna in bilen för att tona rutorna, dem ville ha bilen hela dagen så vi roade oss i stan hela dagen. Först gick vi hem till mormor och morfar en stund, dem jobbade men vi lånade lägenheten en stund. Fenix for runt som vanligt och undersökte precis allt. Efter det gick vi en promenad till borgmästarholmen. En vacker promenad, Fenix somnade dock nästan på en gång och missade större delen av promenaden. 
Efter promenaden gick vi upp i lägenheten igen och Fenix fick lunch. Sen gick vi runt och kikade lite i affärerna.
Vid ett träffade vi Jeppe och åt lunch, Fenix tycker att Jeppe är helfestligt! Jag fick vattenmelon i min sallad som Fenix fick smaka på och det var smaskigt!
Jeppe följde sedan med mig till babyproffsen och köpte en ny vagn till Fenix, en sulky med bättre hjul än den vi har. Vi ville ha en lätt men ändå ordentlig vagn med bra framkomlighet. Jag köpte även remmar till bilbarnstolen så vi lätt kan flytta den mellan fram och baksätet samt en UV-dräkt som Fenix kan ha på stranden. Jeppe följde sedan med hem till mamma och pappa och lämnade vagnen. Jag kunde ju inte köra två vagnar, efter det tog vi en fika och pappa/morfar kom oxå dit efter en stund.
Morfar följde sedan med på en promenad och sen gick vi upp och hämtade bilen. Morfar följde även med till granngården och passade Fenix medans jag handlade mat till Embla. Vi hann träffa mormor en sväng oxå innan vi åkte hem.
Daniel slutade ganska sent idag men han hann träffa Fenix innan det var läggdax! 

Vinkar till sig själv i tv:n

En lurvig matta!

Måste kolla närmre

Kollar bokhyllan hos mormor och morfar

Vad har vi i denna bokhylla då???

Kikar ut genom balkongdörren

Skohyllan är ju oxå spännande!


Bron över till borgmästarholmen

Information om holmen

Vackra hagmarker på holmen

Söta får

Fenix sov nästan hela vägen och missade vackra borgmästarholmen

Äter vattenmelon från mammas sallad

Så glad man kan vara

Fenix gillar Jeppes glasögon

Embla var oxå med och fikade

Fenix tyckte det var kul att morfar kom och fikade med oss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0