Våran vändare

Fenix har börjat sova bättre på nätterna. Han somnade vid nio igår, vaknade klockan två för lte mat och somnade sedan om till sex då han tyckte att det var matdags igen och sov sedan till halv åtta. När han var mindre kunde han vakna 4-6 ggr/ natt för mat, inte konstigt att han är så rund och go!
Igår var vi på BVC och träffade våran föräldragrupp. Det är roligt att träffa dem andra bebisarna och höra hur det går för dem. Fenix tyckte det var väldigt spännande att titta på dem andra bebisarna. Leksakerna dem hade uppskattades oxå av herr, han hittade en skallra som han vifta hej vilt med så man inte hörde vad dem andra sa, men det var antagligen inget viktigt! Han tvärsomnade i bilen sen på vägen hem, hihi, dem orkar inte mycket!
Den 23/12 lärde sig Fenix att vända på sig från rygg till mage själv. Det var så roligt att han höll på med det konstant under en vecka, sen tröttnade han och låg kvar på rygg istället. Igår tog han upp sina vändningar igen. Det roliga är att han inte lärt sig att vända tillbaka, han blir arg och ledsen när han tröttnat på att ligga på mage så då får mamma komma till undsättning.
Idag ska vi ta oss en sväng med Embla och sen åka till gräddö och handla lite. Ska nog ta med mig kameran ut, det är så vackert ute nu, kallt men vackert!
Fick lite av mina kläder igår som jag beställt, det är så roligt med nya kläder. Skönt att få lite nya kläder som passar. Alla mina kläder har blivit för stora. Väger ju fem kilo mindre nu än innan jag blev gravid. Lyxproblem??? Ja kanske men jag tycker själv att jag är lite för smal nu. Äter och äter men det händer inget.

Glada Fenix

Den spännande solen i gymmet


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0