Tillbaka till vardagen

Idag börjar Daniel jobba igen efter 2½ veckas ledighet. Nu får jag och Fenix klara oss själva igen, det är inga problem men det är ju roligt när Daniel är hemma med oss.
Från och med idag börjar det sunda livet igen oxå. Allt julgodis, kakor, bullar och julmat är slut så nu är det bara till att äta nyttigheter. Ska bli så skönt. Har verkligen vräkt i mig av både det ena och det andra, inte för att det spelar någon roll då jag inte verkar kunna gå upp i vikt efter graviditeten eller under ammningen men det känns mycket fräschare att hoppa över allt socker och fett man tryckt i sig.
Jag och Fenix ska snart ta och äta lite frukost. Han är riktigt förtjust i blåbärspuré men banangröten smakar sådär. Här om dan fick han potatis- och palsternackspuré, det verkade också falla herrn i smaken. Han får bara små, små smakportioner än så länge. Bröstmjölken ska ju vara det bästa för dem.
Idag har jag satt på Fenix sin nya dreggellapp, vi köpte två stycken på Zara när vi var i Täby centrum sist. Dem är kanonbra! Man spänner dem runt ryggen så dem sitter ordentligt. Fenix är ju en liten dreggel- och kräkmaskin! Skönt att slippa byta kläder hela tiden.
Ikväll ska jag på ansiktsbehandling, det är någonsorts vakum- och värmemassage. Det är så skönt! Daniel och Fenix ska gå och handla under tiden.
Embla vart så glad när vi kom hem från Sundsvall, hon svansar efter mig hela tiden och ser till att jag inte glömmer bort henne! Hihi, söta damen! Vi tar en långpromenad med henne efter frukosten så kan Fenix passa på att sova lite i vagnen. Han brukar kunna sova en stund till när man kommer hem, då ska jag passa på att beställa lite nya kort på honom. Vi fick massa fina fotoalbum på Fenix dop så dem måste vi ju fylla. Mamma och pappa och Marie-Louise ville också ha några kort.   


mmm, gott med blåbär!


Gårdagens middag som Daniel ordnade. Lövbiff!


Nya dreggellappen


Man spänner den runt ryggen


Sötnosen!


Kommentarer
Fia

Vilken bra dregelklapp!! Kommer ihåg det där dreglandet och kräkandet från när viggo var bebi <3



Han är så fin eran Fenix :)



kram

2010-01-12 @ 08:14:18
URL: http://fijjasegna.blogg.se/nya


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0