Tapeter

Åhhh, jag fick dem vackraste rosorna av min älskling igår! Dem är så fina! Tack hjärtat!
Fenix gav mig sovmorgon i morse. Han somnade vid 21.30 igår och sov till kvart över tre, då ville han ha lite mat och somnade sedan om till 7.30. Vi har precis ätit lite gröt nu så vi är båda mätta i våra magar. Anton är här och förbereder vardagsrummet inför tapetsering. Ska bli så kul att få ordning på det rummet. Jag ska möta upp Daniel i Norrtälje efter han jobbat klart och gå och kika på tapeter.
Fick titta i en katalog med kläder i som Fenix farmor kom förbi med här om dagen. När man handlar kläder nu för tiden så måste man tänka praktiskt, man måste ju kunna amma relativt lätt i dem utan att visa för mycket. Haha, prästen på mormors begravning sa att definitionen på ordet tant är när man har slutat klä sig snyggt och klär sig praktiskt istället. Kanke sant men jag tycker nog att man kan välja praktiska snygga kläder oxå så jag kan nog inte räkna mig som tant ännu. Hittade i alla fall en varm stickad tröja som jag nog ska ha. Jag fryser ju jämt så det kan nog vara på sin plats med en sådan.
Har stor lust att åka till IKEA imorgon och kolla in lite möbler till nya vardagsrummet men jag är inte helt säker på att Daniel har lika stor lust. Killar och IKEA går liksom inte riktigt ihop av någon anledning. Fenix däremot älskar IKEA och annan shopping. Allt ser så spännande ut i hans ögon!
Fenix har börjat vilja sitta själv oxå, han har inte riktigt balansen för det ännu men han kämpar tappert den lilla söta.
Nu ska vi ut på en promenad med Embla. Fenix somnar förhoppningsvis en stund så jag kan ta och städa lite.



Fenix kämpar med att hålla balansen



Mina vackra rosor från hjärtat


Emblapuss!


Bebispuss


Bebismys



Dniel och Fenix arbetar vid datorn. Puss på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0