Lite av en slappardag

Idag har varit lite av en slappardag. Vi har i och för sig varit i Norrtälje en sväng och handlat. Var lite tomt i kylen så det var dags. Köpte en del saker så jag kan göra egen mat åt Fenix. Idag fick han potatis-, palsternacka- och jordärtskocksmos. Gott sa Fenix och åt med god aptit. Sen fick han katrinplommonpuré till efterrätt. Daniel gjorde wallenbergare och potatismos till middag. Gott som bara den!


När vi kom hem gick vi in på en sida på IKEA och tittade och räknade lite på kök. Hittade en jättebra lösning men det dröjer en bra stund innan vi börjar med köket. Kul att titta i alla fall.

Var förbi hemma hos mamma och pappa och hämtade upp lite hallon som jag ska göra puré av till Fenix oxå. Mamma hade mer hallon än vad hon kunde göra av med så det tackar vi för. Hon har även gjort lite äppelmos till Fenix som han ska få imorgon.

Vi har som sagt tagit det mest lugnt idag, det har varit skönt så här på en söndag. Nästa helg har jag nog lust att hitta på något, vi får se vad det blir.

Fenix sitter med och planerar kök

Daniel gör Wallenbergare

Färdiga för stekning

Färdigstekta!

Farfar kom förbi och hälsade på Fenix oxå!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0