Draft: Jan. 22, 2010

Jaha, då var det dags igen, Fenix somnade vid 22.00 igår och vaknade 3.53 pigg och glad. Förstår mig inte på ungen alls, hur kan man vara pigg den tiden på dygnet? Ja. ja inte mycket att göra, nu är han uppe och det är bara att gilla läget. Förhoppningsvis somnar han om runt sju tiden, Han brukar inte orka vara vaken mer än tre timmar åt gången. Jag får passa på att gå och lägga mig en stund då.Idag ska vi äta lunch med Camilla som jag "jobbar" med, hon har lite svårt att vara ute bland folk så då har jag som uppgift att umgås med henne just ute bland folk. Efter det ska vi träffa Jeppe och fika lite. Ska bli spännande att höra vad han har gjort sedan förra veckan. Daniel ska till tandläkaren vid ett idag, när han är klar skulle han ringa mig så går vi till BVC tillsammans. Det är dags för Fenix 5-månaders spruta. Vi ska även mäta och väga honom. Spännande att se vad heffaklumpen väger nu. Efter BVC ska vi ta en sväng på stan och leta efter lite nya pjamaser till Fenix, han har lite dåligt med det just nu. Han växer och växer så dem flesta är lite små nu. Lite färg ska oxå inhandlas innan vi får åka hem. Behöver tydligen lite oljefärg ner till vardagsrummet. Daniel får måla imorgon så åker jag med Fenix hem till pappa/morfar så slipper vi vara i den straka doften.Tror att Anton kommer förbi en sväng på förmiddagen oxå och spacklar lite. Nästa vecka kan vi nog få upp tapeterna i vardagsrummet. Spännande!Mamma åker till Sundsvall idag tillsammans med morbror Jan, dem ska ordna det sista i mormors lägenhet. Känns på något vis som ett avslut, nu kommer man nog inte besöka Sundsvall så mycket mer, finns ju liksom ingen direkt anledning att åka dit längre. Saknar mormor! Jordfästningen i värmland kommer bli en torsdag så det blir svårt för Daniel att ta ledigt. Vi kommer besöka graven under sommaren istället.

På upptäcksfärd i mammas och pappas säng

Så här glad är man klocka 4.00 på morgonen



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0