Dagen som gått

Idag har jag äntligen städat. Har varit så fullt upp ett tag så det har inte riktigt hunnits med. Idag åkte dock dammsugaren och dammtrasan fram . Skönt att få det gjort! Blir ju en del smuts när man håller på och renoverar och Embla envisas med att placera sin päls längs hela golven. Jag har även hunnit tvätta två maskiner med kläder. Förstår inte att det kan bli så mycket smutskläder på ett par dagar. I sig så får man ju byta en del på Fenix så som han dregglar men ändå, hans kläder är ju så små och tar inte upp speciellt mycket plats i tvättmaskinen.
Vid tre tiden tog jag en promenad med Embla och Fenix. Fenix somnade och har ännu inte vaknat, han har sovit ute i vagnen men nu har jag rullat in honom så han ska vakna av allt ljud men icke då! Får nog väcka honom snart om jag ska få honom att somna till natten igen.
Hann med ett brödbak oxå. Smakade gott till ärtsoppan!
Daniel har hållt på att spackla lite i källaren där bubbelbadkaret ska stå och nu precis kom Anton och ska fortsätta med spacklingen av vardgasrummet. Embla går runt och väntar på en promenad. Ska ta ut henne när Fenix vaknat och fått mat.
Imorgon är det fullt på programmet, Lunch på stan med Camilla,  Fika med Jeppe, BVC med Fenix och så lite shopping. Daniel slutar tidigt så den här gången ska han med till BVC när Fenix får sin spruta. Usch, tycker så synd om honom, han är ju så pluttig! Hoppas det går lika bra som förra gången men att han slipper febern efteråt. Nej, nu ska jag väcka Fenix!

Fenix sussar i vagnen

Dagens bak

Embla sitter och väntar på att få gå ut. Läskiga ögon fick hon oxå ser jag!

Haha, Daniel var inte beredd att vara med på kort! Här håller han iaf på att fixa lite i källaren!



Kommentarer
carina

Det är märkligt de där med hur ofta man får tvätta =)

själv så tvättar jag minst 2 maskiner om dagen... varje dag =)

men som sakt vart kommer tvätten i från och små pojkarnas tvätt tar ju inte upp allt =)

2010-01-21 @ 19:35:04
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0