2 år

Oj, vad tiden går fort. För lite mer än två år sedan träffade jag Daniel för första gången. Jag var med en kompis ut på G och vart då presenterad för honom. Senare på kvällen åkte vi upp till Mobergs där vi pratde och dansade. Vid stängningsdags så åkte vi några stycken ner till Nisses och åt lite, jag var nykter denna kväll för jag var sjuk så jag körde. Jag erbjöd mig att jag köra hem grabbarna men Daniel bodde så långt bort så honom kunde vi inte köra hem sa en av dem andra. Vart bor han då undrade jag. På Rådmansö. Är ju inte så långt. Så i stället för att lämna kvar Daniel på trotarkanten mitt i Norrtälje så stoppade vi in honom i bilen oxå och körde hem honom. Väl hemma hos honom så gick vi alla ur bilen och grabbarna skulle kolla på Daniels nyinköpta mortorcykel som stog i garaget som var sååå kallt. Förstår inte hur länge man kan titta på en och samma motorcykel. Väl nerkyld vart vi inbjudna i alla fall för att värma oss lite. Vi slog oss ner i soffan och Daniel la sig med huvudet i mitt knä och började hicka. Det gick inte över heller. Hihi! Vi andra åkte väl därifrån vid halv åtta på morgonen ungefär.
Jaha tänkte jag, honom träffar man nog inte igen men jag lade till honom som vän på facebook i alla fall och fick lite kontakt där.
Vi träffades senare några gånger ute och sen fick jag en inbjudan till nyårsfest tillsammans med grabbarna. Hade inget inbokat så så fick det bli.
En stund innan tolv skulle vi gå ut och titta på fyrverkerierna. Daniel skulle hålla mig i handen på vägen dit så jag inte försvann tyckte han. Kallt var det och mina läppar har en tendens att bli väldigt torra så dem var välimpregnerade med läppbalsam. Vid tolvslaget började fyrverkerierna yra omkring oss och Daniel sa att mina läppar såg väldigt mjuka ut. Du får väl prova då sa jag och det gjorde han! Hihi mysigt! 
Vi träffades lite fram och tillbaka, han var bland annat med mig till Stockholm och köpte ny mobiltelefon och hjälpte mig i lägenheten med att sätta upp en hylla i duschen.
Vi åt middag en dag med två av hans arbetskompisar och dem frågade om jag inte skulle med till Wallmans på deras jularbetsfest. Mat och underhållning är ju aldrig fel så jag tackade ja. Daniel och jag fick vissa problem då, vad skulle vi säga, skulle vi vara vänner eller skulle vi säga att vi var tillsammans???? Så den 14 januari bestämde vi oss för att vi nog skulle kunna kalla oss ett par. I dag har det gått två år! 
 

Älskar dig massor! Pussar!





På Metallicakonsert


Våran lilla familj


Vi förlovade oss den 11 september 2009


Kommentarer
Carina

Vikne mysig historia =)

Men Kaööt? misstänker att du menar att de var kallt =)

kram

2010-01-14 @ 10:45:53
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0