Tycker att 03:45 är lite väl tidigt att gå upp

Jaha ja, lilleman tyckte tydligen att han sovit klart vid kvart i fyra imorse. Själv kan jag tycka att det är lite väl tidigt. Försökte få honom att somna in igen i våra sängar men nej då! Han var så pigg och glad så. Sprattla runt som en fisk och babblade. Jag gick upp och hämtade lite leksaker åt honom så nu sitter han i alla fall i sängen och leker. Igår somnade han utan att amma för första gången. Han fick sin välling och var nöjd med den och somnade. Så skönt!
Idag är det meningen att vi ska äta lunch med Camilla men jag tror att vi avbokar det för Fenix är lite snorig och nysig och likaså jag. Vi är nog hemma och vilar lite istället. Vi har ju varit på olika utflykter hela veckan så en lugn dag kan vi unna oss tycker jag. Vill ju vara pigga och friska tills imorgon när vi ska till IKEA och köpa tv-möbler.
Just det vi ska ju ut och åka en sväng ändå idag, vi ska möta Daniel i Norrtälje och handla lite.
Daniel satte upp tv:n på väggen igår så nu är det bara en ny bänk över och under tv:n som saknas. Så småningom kanske det blir någon annan hylla i rummet oxå, vi får se. 
Förhoppningvis kommer Daniel hem lite tidigare idag, i och för sig har han varit hemma relativt tidigt hela veckan men det kanske blir ännu tidigare idag. Det visar sig!
Om en stund blir det frukost och efter det en promenad. När Fenix sen sover ska jag nog oxå passa på att sova lite, behöver nog det.
Hihi, han håller på och somnar i min famn nu men lite frukost först som sagt sen får han sova!

Inväntar operation tv-uppsättning

Proväter plasten till vägguppsättningen

Kollar så pappa gör rätt

Pappa mäter

Fenix pysslar lite med sina leksaker under tiden

Väggfästet på plats

Upphängning!

Fenix provkryper lite, det går sådär! Han kommer upp på knä men inte vidare, han gungar dock fram och tillbaka!


Plaskar och busar i badkaret igår kväll.

Sitter och fnular med Tilde klockan fyra på morgonen

Intressant med Tilde, den pedagogiska elefanten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0