Trevlig fikastund!

Idag har vi fikat med Carina, Casper, Tina och hennes mage med en Leo i. Hihi, så mysigt, inte alls långt kvar nu. Fenix fick ett jättefint kort av Carina och Casper på mig och Fenix med cars-tema på. Tack snälla! Fick reda på att Tina bodde väldigt nära oss, i Gillberga tydligen. Vi bestämde att jag skulle åka och hälsa på någon dag, kanske redan den här veckan, vi får se vad som hinns med.
Det var en jättetrevlig fikastund, Fenix och Casper satt i soffan och lekte under tiden, dem är så duktiga så båda två! 
Efter fikat gick vi till BVC för Fenix´s 6-månaders kontroll, allt var kanonbra! Han gick genom besiktningen. Läkaren hade en sjuksköterskeelev med sig som frågade om hon fick känna och klämma lite oxå och självklart fick hon det, dem måste ju träna på nån för att lära sig och Fenix är ju så glad i dem flesta människorna så det var en bra bebis att börja att träna på. Hihi, Fenix slarviga mamma hade glömt att ta med sig en filt till honom, på BVC vill dem att man ska förbereda bebisen och ta av dem kläderna innan, hade ju varit bra med en filt då så han höll sig varm medans vi väntande. Fenix fick då låna mammas tröja istället. Gick hur bra som helst och det såg väldigt mysigt ut för honom.
När vi var färdiga på BVC så givk vi till babyproffsen och köpte en större nappflaska till lilleman. Han somnade på vägen dit och sov i bilen hela vägen hem.
När jag kom hem var Daniel redan hemma, det var en trevlig överaskning! Mina kort som jag beställt hade kommit, satte in dem i ramen och Daniel satte upp den på väggen. Det vart så fint så! Han är ju för söt lilleman, man skulle kunna tapetsera hela väggarna med honom!
Ikväll går vi nog över till farmor en stund och lämnar några kort som hon beställt på honom.
Hihi, Fenix håller för tillfället på att tränar på att krypa ordentligt. Han får in benen under sig, står på alla fyra och gungar fram och tillbaka, han ser för rolig ut!


Carina, Casper, Tina och lilla magen!

Fenix pysslar lite i soffan


Vinkar lite till mamma!

Leker med mammas flaska

Carina och Casper

Fenix på MVC iklädd mammas tröja!

Den fina nya ramen med våran skönhet i!



Kommentarer
carina

Hej!

Det var så lite så, tyckte det bara var en kul grej =)

Nja det blir nog ingen flytt från norrtälje så =) men i bland önskar jag att man kunde det. Jag bråkade med min syster i dag och är bara allmänt leds på allt...tyvärr =(

Men men de är väl så det ska vara eller något... =)

Kram

2010-02-22 @ 17:06:27
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0