Dagen som varit

Efter våran promenad bar Daniel in matsalsbordet. Oj, vad stort och fint det blir i det rummet nu. Ska bli kul när första middagsgästerna kommer.
När Fenix vaknat åkte vi till ljusexperten och köpte en lampa till vardagsrummet och sen bar det av till Mio. Hittade ingen tv-möbel som passade oss så det blir nog kanske den på IKEA i alla fall. Vi tittade på stolar till lilla köket, blir nog liknande dem som vi har i matsalen nu fast i läder istället.
Vi skulle köpa en mjukisdress till Fenix men den var slut så han fick sig en liten söt t-shirt istället. Vi handlade på Willys, Fenix har fått ny gröt nu. Han har ätit banangröt och mild havre gröt så nu ska han få prova risgröt med äpple och mango och äppel- och pärongröt. Snart ska han få prova välling oxå. Han får vänta tills han blivit sex månader vilket är snart. 
Vi åkte ut och hämtade Embla i vämlinge hos mormor och morfar. Där fick vi fika med ljummen, nybakad citronsockerkaka! Mums! Fenix fick hallon och banan som igår och det älskar han! 
Nu är vi hemma igen och tacogratäng står på kvällens meny. Daniel har precis satt upp den nya taklampan i vardagsrummet så nu blir det ljust och fint. 
Just det! Köpte en skräckfilm oxå, Behind the Mask, hihi! En slaktarfilm. Måste vara något fel på mig som fullkomligt älskar sådana filmer. Stackars Daniel som måste kolla på dem med mig,  han är så söt som plågar sig igenom filmerna tillsammans med mig!  
Tror att jag ska unna mig ett varmt bubbelbad ikväll och kanke skräckfilmen efter, vi får se vad man orkar med efter middagen.

Stolt pappa med barnvagn!


Lillgos myser i vagnen!

Daniel på väg in med bordet

Montering av bord
 
Fenix ser till att pappa gör rätt

Vilar armarna! Man blir så trött av att vara bebis!

Bordet på plats

Dem fina ljusstakarna kommer äntligen till användning

Bus med pappa hos mormor och morfar

Haha, fått tag i pappa näsa

Sötaste Embla!

Fenix har hittat min gamla gris!

Vilken fin gris!

Gott med hallon

Fenix´s nya tröja

Nya svarta taklampan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0