Mysig fikastund!

Nu har Fenix och jag varit och fikat med Carina och Casper, det var så trevligt och mysigt så! Dem har så bra skinnsoffor på Pelikan så det är perfekt för barna att sitta och ligga som dem vill där. Skönt även för en annan att kunna fika utan barn i sitt knä. Fenix har för tillfället dem längsta armarna någonsin. Han är så klåfingrig och ska slita och dra i allting, varenda pinal måste undersökas. Jättegulligt men kanske inte så charmigt när han ska kladda i mammas morotskaka! Barnen verkar uppskatta att få sitta själva och undersöka omgivningen och leka med sin leksaker i lugn och ro. Dem fick även sitta brevid varandra en stund. Casper hittade Fenix´s otroligt spännande byxsnöre, haha, snören verkar vara bebisars passion här i livet! 
Efter fikat bäddade jag ner Fenix i vagnen igen, han somnade på en gång. Vi tog en sväng till lekplaneten och köpte en bok och en ljud- och ljusleksak åt han. Han har även fått lite kläder mm.
Fenix vaknade inte ens när jag plockade upp honom ur vagnen och satte honom i bilbarnstolen, han sov hela resan hem oxå! Nu är han vaken och leker med nya leksaken i sängen. Han ålar sig även som en mask bakåt, man får flytta in honom i sängen efter en stund för då är han på väg ur sängen.  Åh, han är så gullig! Älskar honom verkligen massor, man blir så glad av att se honom och jag är så lycklig som får spendera min tid med honom. Daniel har varit snäll och skrivit över alla dagar, utom dem 60 som han måste ta i pappaledighet, på mig! Jag får vara hemma med lilleman enda till september. Vi ska ha det så mysigt tillsammans den här perioden och ta vara på varenda ögonblick!
Tack Carina och Casper för en trevlig dag!

Vår älskade bebis pch jag!

Carina och Casper på pelikan

Fenix tar det lugnt i soffan

Casper leker i sin soffa

Fenix är helt uppslukad i sitt prasselpapper som omslutit engångshaklapparna!

Fenix leker med sina fötter

Provkryper i soffan

Grabbarna Grus!

Så söta!

Caspe har hittat Fenix´s byxsnöre ocg Fenix har hittat sin fot!

Kan det bli sötare?

Ny haklapp

Bordstablett

Den nya boken

Ljud- och ljusleksak

Ny pyjamas

Två nya bodys

Kofta från polarn och pyret



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0