Morgonstund har guld i mun!

Härligt med sol! Fenix, jag och Embla har percis varit ute på en mysig promenad i solen. Fenix somnade som vanligt på en gång så han hann kanske inte uppskatta solen lika mycket som jag. Embla passade på att gräva lite efter sork. Hon står länge och lyssnar, sen hoppar hon rätt upp i liften och ner igen och börjar gräva. Hon är kanonduktig på att ta sork men idag fick hon inte tag i någon.
Idag ska jag göra lite mat till Fenix. Potatis-, palsternacka- och kronärtspuré står på menyn och lite äppelmos till efterrätt. Hoppas det ska smaka. Jag och Daniel ska äta kyckling med ris och kanske lite currysås. Gott!
Den här veckan ska bli rolig, har lite att göra. Idag är det lugnt då så jag och Fenix ska mysa och laga mat. Imorgon är det träff med föräldragruppen. Då ska vi träffa massa bebisar! På onsdag blir det promenad och fika med Fenix´s gudmor Carro, åh vad jag längtar, hon är så mysig! Onsdag kväll ska jag få min sista ansiktsbehandling. Torsdag är lugn än så länge. Hoppas på en fika kanske med någon rolig själ. Fredag blir det lunch med Camilla. På lördag kommer Carina och Kimmo! Åh, bästaste Carina är gravid och dem ska få en liten knodd i mitten av juli. Oj, så spännande det ska bli! Dem ska på ultraljud nästa tisdag, mysigt! Vi ska i alla fall äta lite middag och bara ha det skönt. Innan Carina och Kimmo kommer på lördagen ska vi göra ordning lite matsäck och åka iväg och ta en promenad på isen och titta lite iceracing. I och för sig kanske dem vill följa med oxå. Ska höra med dem.
Ska försöka med en hårklippning oxå, får se om det hinns med denna vecka eller om det blir nästa.
Ser fram mot en trevlig vecka!

Väntar på frukost

Kommer frukosten snart?

Åh, vilken tid det tar

Hihi, äntligen dags!

Färdig för utgång!

Embla letar sork

Här bor vi!

Härligt med en solig dag




Kommentarer
carina

Tja =)

Jo men det vore trevligt om vi kan ta en fika på torsdag om det inte blir familjecenter, eller båda delar =)

I morgon... ja får vi nog höras om i morgon =)

Kram

2010-02-08 @ 12:38:02
URL: http://carinaocasper.blogg.se/
carina

Familjecenter

Alla hjärtans dag 14 februari uppmärksammar vi genom att göra hjärtan i både papper och deg och på tyg. Vecka 6 (8/2-12/2).



I samband med Fettisdagen den 16 februari bakar vi egna semlor som vi äter och njuter av. Vecka 7 (15/2-19/2).



Vi gräddar matvåfflor och efterrättsvåfflor i samband med Våffeldagen den 25 mars. (25/3 och 26/3).



inför påsk erbjuder vi påskpyssel för stor och små.

Vecka 13 ( 29/3-31/3).



Det blir ”klädbytardag” lördagen den 20 mars kl. 10.00-13.00 på Familjecenter i föräldraregi. Se separat anslag på Familjecenter för mer information.



Ja det var en hel del =) och jag är nog sugen på att gå på allt =)

Kram

Ps vet inte något om torsdag än men tittar på deras sida och försöker hitta

2010-02-08 @ 19:48:35
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0