Idag blir det en utflykt!

Det är fortfarande lite halvdunkelt ute så jag vet inte riktigt om det har slutat snöa eller ej, är så less på vintern nu. Dem kalla årstiderna är så många fler än dem varma. I och med att jag fryser för jämnan så är det ju pest och pina med detta väder. Vaknade i natt och frös fast vi har 22 grader inne. Hopplöst! Kan ju inte sova med pyjamas heller då jag tycker att den vrider sig omkring kroppen så fort jag vänder på mig. Fenix har vaknat två gånger i natt, den andra gången stoppade jag ner honom i sängen brevid mig, det var så skönt med lite bebisvärme! Han är som ett litet element!
Idag ska Daniel på hälsoundersökning genom jobbet i Uppsala, jag och Fenix passar på att följa med då så när Daniel är färdig så ska vi besöka IKEA. Gardinstänger, eventuellt en ny tv-bänk, en hylla ovanför tv-n och någon förvaringsmöbel till Fenix rum står på önskelistan. Vi får väl se vad dem har att erbjuda. Kanske en lampa till vardagsrummet oxå, som sagt vi får se vad som finns.
Sitter i sängen och skriver nu, Fenix ligger brevid och berättar hur hans natt varit....oj, vad han snackar! Han försöker även få tag i sina fötter men dem är lite halvvilda dem där busiga fötterna, svårfångade som tusan! 
Embla har burrrat ner nosen i täcket i sin säng så hon snarkar något, verkar ha svårt att få luft med nosen intryckt i täcket på det där viset men hon verkar inte bry sig. Hon ska få vara hos Marie-Louise, min svärmor, när vi är på IKEA. Skönt för henne att bli lite bortskämd, imorgon är det mamma och pappas tur att skämma bort henne! Det är hon värd lilla prinsessan. Då kommer hon få så mycket uppmärksamhet så!  
Hoppas vi slipper snön på promenade idag! Kan ju vara skönt att slippa bli piskad i ansiktet för en gångs skull.  
Dags för blöjbyte och påklädnad av Lilleman sen ska jag försöka göra något åt mitt hår. La mig med nytvättat hår igår så nu är det lockigt! Pust!

Han börjar bli stark den lilla krabaten, han har börjat backa! Han lyfter upp överkroppen och skjuter sig bakåt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0