Fredag kväll

Har precis kommit in från en promenad med Embla. Termometern visar +2 grader och det droppar men en väldig fart från taket. Precis när jag går utanför dörren får man självklart världens största iskalla droppe i nacken, usch vad kallt det vart men jag ska inte klaga för resten av promenaden kändes ljummen. Vi är ju vana med istid nu för tiden så går mätaren upp på plus så känns det varmt!
Idag har vi storhandlat, Daniel vart sen så jag och Fenix hade precis handlat klart när han kom, vi fick hjälp att bära kassarna i alla fall.
Fenix somnade i bilen på vägen hem, han vaknade inte när jag bar in honom heller utan fortsatte sova ytterligare två timmar. Under tiden passade jag och Daniel på att ta ett skönt bubbelbad tillsammans, åh så mysigt det var!
Till middag vart det några fyllda mördegsknyten med quinoa, två olika såser och sallad. Gott!
Nu sitter pojkarna och tittar på tv, jag har startat ett tvättmaskin. Vi ska försöka hålla lilleman vaken lite längre idag så att han kanske sover lite längre än till kvart i fyra i alla fall.
I morgon blir det uppsala och IKEA! Äntligen ska vi få en tv-bänk!

Fenix gnager på USB-kabeln

Dagens middag

Söta bebisen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0