Fortfarande kallt!

Våran lilla ängel somnade vid åtta igår kväll. Haha, han var så trött! Vi vill ju inte att han ska somna för tidigt heller för då hinner han vakna ett antal gånger under natten. Han satt i Daniels knä och huvudet nickades famåt hela tiden när han höll på att somna, precis så där  som folk på bussen eller tåget brukar ser ut när dem håller på och somna. Som sagt vid åtta, efter sin dusch och lite välling samt lite ammning fick han äntligen sova. Han vaknade kvart i sju imorse. 11 timmar! Helt otroligt! Som mamma är man bara lite jobbig, jag vaknar inte av att dem plogar precis utanför huset men jag vaknar av minsta lilla pip från lilleman. Han har drömt en del i natt och pipigt och vaknat till lite men varit duktig och somnat om själv. Jag har ju vaknat vid dessa tillfällen och så ligger man och väntar på att han ska vakna till ordentligt så man får gå upp och hämta honom, men allt förgäves för han somnade om på egen hand som sagt!
Var uppe ur sängen en sväng och kikade på termometern, -15 grader. Vill att det ska bli varmt snart! Är så trött på kylan, stackars våran stora älskling som måste vara ute i kylan idag igen.
Idag har vi inget riktigt spikat på programmet, eventuellt ska vi åka hem till Tina och hälsa på men vi har inte bestämt helt säkert, åker vi inte dit så blir det en mysdag hemma. Kan ju vara skönt det med, var ju borta både måndag och tisdag och på tosdag och fredag ska vi oxå ut på äventyr, en lugn hemmadag kan oxå vara till sin rätt.
Igår kväll tittade jag och Daniel på film och tände en brasa, så mysigt så! Älskar nya vardagsrummet!   

Fenix sitter och pysslar på golvet


Han är så duktig med sin tappra försök att krypa, snart så!

Undra om jag får in hela min hand i pappa mun???

Mysig brasa igår kväll!

Morgonmys!

Ska vi äta frukost snart?

Får väl äta på min leksak så länge då!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0