En mysdag!

Idag har jag och Fenix varit hos mormor och morfar på landet medans Daniel tatuerade sig. Tänkte att vi skulle ha kommit upp och kikat lite på pappa men vi hade så trevligt på landet och tiden sprang iväg så vi hann inte.
När jag och Fenix kom till landet fick jag en hamburgare till lunch, Fenix fick potatis- och palsternackspuré samt lite äppelmos till efterrätt som mormor hade gjort till honom. Fenix är helt tokig i äppelmos, matas han för långsamt så skriker han.
Efter lunchen tog jag, Fenix, morfar och Embla en långpromenad. Det var så skönt så! Fenix provade nya åkpåsen som han verkade njuta av! Han somnade efter en kvart och vaknade upp hemma senare.
När vi kom in i värmen igen så bjöd mormor på blåbärspaj, oj så gott det var. Var väldigt längesen jag åt det. Fenix fick lite hallon som mormor hade plockat i trädgården i sommras blandat med lite banan! Smask sa Fenix och åt med god aptit.
Embla fick vara kvar hos mamma och pappa, hon älskar att vara där. Skönt att få sova i soffan och sängen och bli allmänt bortskämd!
Vi hämtade upp Daniel på vägen hem. Köpte pizza och lördagsgodis i Vreta. Inte så nyttigt kanske men jag lyckas ju ändå inte gå upp i vikt så strunt samma någon gång ibland. Vi äter ju faktiskt väldigt nyttigt i veckorna!
Fenix har fått nått tokfnatt och gapskrattar hela tiden! Roligt! Måste vara skönt när tanden äntligen trängt fram, han var ju så grinig några dagar innan den kom upp.
Nu blir det soffan och lördagsgodis. Känns konstigt att inte ha Embla hemma, man är van att ta sin kvällspromenad med henne!

Proväter på nya "haklappen". Grispelle måste ha en sån när han äter annars blir allt smutsigt!

Fenix nya förvaringshängsak som inhandlades igår

På väg till mormor och morfar!

Proväter mormors snöre till tröjan!

Haha, söta Ceasar ihoprullad!

Matad av mamma ! Gotteligott!

Efterrätten serveras av mormor!

Mys i nya åkpåsen!

Vi kom inte så långt innan han somna in

Morfar bär in mig från vagnen!

Embla och bebismys!

Mina älsklingar!

Mammas blåbärspaj! Oj, så gott det var!

Fenix läser tidningen medan vi äter!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0