En liten tand!

Igår ordnade Daniel med antennsladden nere i vardagsrummet och självklart var Fenix med och hjälpte till. Han är så nyfiken! 
Igår gjorde jag lite honungsmelonpuré och idag ärtpuré och äppelmos, samtliga rätter var populära hos den lille krabaten. 
Min svärmor ringde i morse och ville följa med på min, Fenix´s och Emblas morgonpromenad. Trevligt med sällskap! När vi kom hem igen så ville hon låna hem Embla en stund. Haha, bortskämda Embla!
Hon ville gärna gå med imorgon oxå och det går såklart bra!
Passade på att tvätta tre maskiner med tvätt och bädda rent Fenix´s säng medans han sov efter promenaden. Tråkigt men nödvändigt!
När Daniel kom hem från jobbet åt vi lite mat och sen gav jag mig ut i snöstormen för att få mig en ansiktsbehandling i norrtälje. Helt underbart med vakum och värmemassage av ansiktet när det är så kallt i övrigt! Hatar verkligen vintern. Jag fryser konstant från september till maj ungefär. Hopplöst!
Våran dator har trasslat en tag och skärmen har inte velat gå igång så idag tröttnade jag och passade på att hämta upp min bärbara dator som mamma och pappa haft till låns när jag ändå var i Norrtälje. Vi bestämde att jag skulle hälsa på under lördagen och att Embla skulle få vara kvar hos dem och mysa lite. 
Fenix har varit lite gnällig i några dagar och jag har misstänkt att det varit tänder på väg, jag har dock inte känt något förrens idag! Nu har han fått en liten, liten tand, eller man kan nog inte kalla det tand ännu men det är lite vasst precis ovanför tandköttet! Stackars liten, gör nog lite ont!   
Ska ta mig en dusch nu, har lite ont i min axel av att bära runt på lilleman och då hjälper det med en varm dusch! Drog axeln ur led för några år sedan och den trasslar fortfarande till och från.

En liten glading!

Fenix hjälper pappa med inkopplandet av antennsladd!

Daniel äter dumlesemla. Den var god men inte lika god som den traditionella.

Fenix´s honungsmelon! Mamma smakade oxå på lite faktiskt!

Fenix tränade lite i gymmet på förmiddagen

Lilleman hjälper till med tvätten!

Fenix´s nybäddade säng med björnpåslakanet!


Kommentarer
carina

Grattis till tanden Fenix

2010-02-04 @ 09:34:54
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0