Sälen

I går kom vi hem efter att ha spenderat en vecka i sälen. Vi bodde i en 8-bäddsstuga men vi var bara fem stycken, jag, Fenix, Daniel, Mikael och Henkan. Henkan och Mikael fick ett varsit rum och jag, Daniel och Fenix delade på ett.
Killarna har åkt massa skidor och snowboard och jag jag och Fenix och har hängt ihop och myst och åkt pulka. Vi provade Daniels snowboard en dag men bara i en pytteöiten backe. Vi har ätit några måltider i stugan och några har vi ätit på wärdhuset, hotellrestaurangen samt en annan restaurang.
I tisdags fyllde Daniel 30 år, Grattis bästa älsklingen!,  och då kom även Lojke upp utan förvarning. Henkan och Mikael visste om det. Lojke kom natten till tisdagen så han var bara där när vi vaknade på morgonen. Dessvärre fick Mikael en sväng av magsjuka så han kunde inte följa med oss och åka i backen eller äta mat under dagen.
På onsdagen var det Henkans tur för en liten sväng av magsjukan. Jag, Fenix och Daniel klarade oss som tur var. 
Nu är vi som sagt hemma igen och i morse gick jag och Fenix en promenad med Embla, Fenix fick åka pulka. Vi ska snart börja julpyssla lite och i eftermiddag ska vi möta upp Daniel i norrtälje och handla den sista julmaten. 
 

Fenix sitter och pysslar med Henkans telefon

Kocken i köket

Upp i liften för första gången under den här resan

Kallt var det!

Daniel åker

Så duktig

Grabbarna

Titta, en ljusstake!

Vad finns i det här skåpet tro?

Man blir så trött av att vara i fjällen, sova middag är behövligt!

Min lilla kock





Lojke har anlänt till sällskapet

Ordentligt påklädd

En pause  i backen

På väg ner



Lojke

Grabbarna

Backarna



Lunch

Busunge





Glad kille

Pulkaåkning!







Mys med pappa

Pappa, vänta!



Sitter i pappas knä och ritar lite på restaurangen där vi åt när daniel fyllde år

Glada gänget

Jag och min plutt





Äter päron i pappas knä

Bus på wärdhuset

Fötterna på pappas huvud

Mys med farbror Mikael

Äter kärleksmums



Tv-bordet var roligt







Hänger med grabbarna



Mer pulka



Lite mer åkning





Fenix testar snowboardåkning

En skön dusch på kvällen är aldrig fel







Morgonmys i soffan

Middag på hotellet






Kommentarer
carina

Mmm så kul att vara hemma i 3 veckor...

Grattis till barn nr 2

2010-12-20 @ 12:36:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0