Min lilla vinbärsplockare!

I dag har Fenix och jag varit väldigt nyttiga här hemma. Vi började morgonen med att tvätta tre maskiner med tvätt. efter det började vi sortera lite leksaker. Han har ju vuxit ifrån en del saker nu, dem är inte så roliga längre. Vi åkte till gräddö och handlade en sväng och när vi kom hem lagade vi tio portioner med torsk i tomatsås och ris. Efter detta ville Fenix ta en tupplur så det fick han.
Jag vek undan lite ren tvätt och hängde upp den blöta under tiden.
När Fenix vaknade fick han smaka på torsken till lunch och det var kanongott! Han äter det mesta med god aptit!
Efter lunchen gick vi ut en sväng. Jag skulle plocka av vinbären på busken tänkte jag men jösses vad mycket bär det är. Kommer nog ta några dagar att få av alla. Fenix smaskade i sig av äppelkarten som ramlat ner och efter en stund så såg han vad jag gjorde och började plocka vinbär han med. Han stoppade dem dock inte i skålen utan i munnen istället. Han är så söt och go när han sitter och plockar vinbär ett och ett.
När vi plockat en skål så gick vi in och busade lite och jag gjorde i ordning min och Daniels middag och stälde in den i ugnen. Fenix fick sin middag och efter en stund kom pappa hem!
Vi åt och sen vart det en sväng upp till Mikael för att kika på hans nya kök som är klart nu. Vi tog även en sväng upp till logen där Daniels mamma var. Dnaiel hittade golfklubbar som han självklart var tvungen att pröva....
Nu sover Fenix sedan en timme tillbaka och Daniel klipper gräset. Jag har plockat en till skål med vinbär.
Snart är det dags för ett skönt bubbelbad med min älskling!

Sitter och äter äpple under äppelträdet

Vinbär var inte heller så dumt!

...och så lite mer öpple

Plockar vinbär

Mammas älskling!

Plockar ännu mera vinbär

Så duktig kille!

En liten bråkdel av allt som finns på busken

Hos farbror Mikael och hälsar på

Stångas med Mikael

...och lite bus med pappa oxå

Ja vad ska man säga.... Daniel med en golfklubba!

Nja, det måste nog tränas lite mer på svingen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0