Marknad!

Fenix och jag åkte in till Norrtälje vid nio-tiden imorse. Vi träffade upp Fenix´s farmor Marie-Louise utanför granngården och gick sedan ner på marknaden tillsammans. Det var inte så många försäljare där men vi hittade en hel del ändå, mest till Fenix såklart! Han fick tre par halksockor och två t-shirtar av farmor och två par byxor och två handdukar av mig. Byxorna var likadana som Daniel har på jobbet, min pojkar kommer bli så söta tillsammans! Fenix kan följa med pappa till jobbet och matcha honom perfekt!  Själv köpte mig en ny handväska och plånbok, skönt att förnya sig lite. Fenix tyckte att det var jättespännande på marknaden och hade inga som helst planer på att sova lite vilket han egentligen borde ha behövt. Han tittade med stora ögon på allt. Farmor tog lite lotter och vann ett gosedjur som Fenix fick ha och mysa med i vagnen. Dem hade jättemånga roliga karuseller men Fenix får vänta till nästa år innan det är dags för sånt.
När vi sett allt på marknaden gick vi in till centrum och åt lunch, Fenix orkade nu längre inte hålla ögonen öppna, han somnade så sött så. Vi åt lunch på G. Lax med fetaost och vitvinssås, farmor bjöd! Tack snälla! Fenix vaknade efter en stund och ville ha lite och äta han med. 
Det vart en sväng på apoteket innan vi gick tillbaka till bilarna. Duschkräm, schampoo och solskyddsspray till Fenix inhandlades där!
Det var så varmt och skönt på marknaden att Fenix slapp mössan en stund. Skönt med lite sol och luft i det blonda håret! 
Det vart ett sista besök på granngården oxå innan vi åkte hem, Embla skulle få sig ett tuggben. 
Nu är vi hemma och har gått en promenad med Embla, Fenix sover och jag ska plocka ner ina saker i den nya väskan och plånboken!
 

På marknad!

En del av marknaden

Det var så varmt och skönt att Fenix slapp mössan en stund

Pysslar med sina delifiner som farmor vann på lotteri åt honom

Tre par halksockor som Fenix fick av farmor

Två t-shirtar från farmor

Arbetsbyxor både långa och korta!

Två handdukar till lilleman!

Ny plånbok

Ny väska!


Kommentarer
Carina Ohlsson

Kul att ni hitta kläder så till Fenix =)

funderar på att åka ner i morgon och spana runt på maknaden men vi får se =)

2010-04-30 @ 21:36:25
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0