En mysig söndag med cross och shopping!

Dagen började med en skön promenad genom södersvik. Efter det tog vi en sväng upp till farmor. Fenix skulle visa att han lärt sig att krypa framåt! Han är så duktig så! Det går inte så fort ännu men han tar sig framåt. Fortast går det när han vill fram till mamma, då pinnar han på ordentligt, sötnosen. Efter besöket där så åkte vi till arlanda crossbana. Daniels kompis Henkan skulle åka och Daniel ville titta. Daniel kunde själv inte åka på grund av den nya tatueringen på handen, det är nog inte det bästa att trycka in handen i en svettig handske. Stackars älsklingen såg så sugen ut på att åka men det får bli en annan gång när tatueringen läkt. Fenix hade sina nya hörselskydd på sig, dem var så bra att han lyckades somna på mitten av crossbanan där man kunde stå och titta på dem som åkte. Vi såg en jätteliten söt kille med en miniliten cross. Vad duktiga dem är dem små killarna!
När vi hade tittat klart så åkte vi vidare till arlanda stad, ett köpcetrum, varken jag eller Daniel hade varit där tidigare så det var roligt! Fenix fick tre stycken nya bodys med kort ärm, ett par jeans och en tröja. Daniel köpte en t-shirt och jag köpte två par skor! Ett par adidas och ett par nike. Älskar mina nya skor trots att dem är utan klackar! Hihi! Båda paren var underbart sköna! 
På hemvägen stannade vi hos mormor och morfar, Daniel skulle titta på ett par träd som eventuellt hans pappa Gösta ska ta ner åt dem för att kunna ordna den blivande parkeringsplatsen ordentligt. 
Nu är vi hemma igen. Fenix kryper omkrng lite på golvet och leker med mina skokartonger och Daniel har åkt iväg till Ledinge för att hämta dynamit tills imorgon. Han kommer snart hem igen och då blir det bara mys i soffan! 
Vi har haft en jättemysig dag tillsammans idag och härligt väder har det varit! Är så lyckligt lottad som har min underbara familj!   


Fenix på crossbanan

Hihi, en miniliten crossåkare, så här ser nog Fenix ut om några år

Henkan ute på banan

Fenix lyckades somna i mitten av crossbanan, man får anta att hörselskydden gör sitt jobb

Jag fick låna ett par hörselskydd av stora älsklingen!

Den här killen var jätteduktig!

Henkan var duktig han med!

Fenix får lite mellanmål av pappa i köpcentrumet

Fenix´s nya kläder

Lite mer nya kläder till älsklingen

Mina nya älskade skor!

Mitt andra par älskade skor!


Kommentarer
carina

alltid kul att handla lite =)

2010-04-18 @ 18:52:00
URL: http://carinaocasper.blogg.se/
carina

ja folk säger ju att en skönhet gör det... =)

2010-04-18 @ 21:45:53
URL: http://carinaocasper.blogg.se/
fia

Den va väl ok, The Fourth Kind, inte precis min typ av film, men lite spännande ändå :) Är ju van att se henne i lite våldsammare roller :D hihi.



Allt bra med familjen och dig??

kram

2010-04-18 @ 21:55:38
URL: http://fijjasegna.blogg.se/nya


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0