Gårdagen!

 Dagen började på familjecenter där vi fick vänta i en timme på våran tur. Fenix väntade tappert och när hans tur kom så var han jätteduktig inne hos fotografen.  Klara hos fotografen så åkte vi till coop och handlade lotter och en blomma till morfar som fyllde 60 år och sen åkte vi ut till landet.
Både jag och Fenix fick lunch när vi kom till mormor. Morfar jobbade och kom senare. Efter lunchen tod vi en lång och skön promenad i solen och tittade på alla vårtecken! Fenix tog sig en välbehövlig tupplur men vaknade lagom tills vi kom hem igen. En kiwi och en halv banan fick bli hans mellanmål och han smaskade i sig det med god aptit. Han älskar verkligen frukt! Vid halv fem så dök morfar upp! Han fick lite paket men sin riktiga present från mig och min lilla familj samt Martin får han om en stund. Eller den är både till mormor och morfar. Vi ska ordna deras infart så den blir större och uppgrusad. Vi ska sätta igång när all snö smält undan och kälen gått ur backen.
Vi hade en jättetrevlig fikastund men en kanongod tårta! Efter fikat begav jag mig mot norrtälje, jag skulle hälsa på Daniel hos tatueraren. Jag ringde på väge dit men då hade Daniel kommit dit tidigare så han var nästan klar. Jag åkte då hem istället och Daniel kom straxt därefter. Vi hade en mysig kväll i soffan
Idag fick jag lite sovmorgon. Daniel gick upp med lilla ängeln vid halv sju. Nu har grabbarna gåttt över till farfar för att titta på när han håller på med veden.
Ikväll ska vi ut och äta med mormor och morfar. Trevligt! Vi kanske måste in en sväng innan oxå. Vi kanske ska titta på lite crossåkning imorgon och så  måste vi köpa hörselskydd till Fenix. Först blir det en promenad i alla fall!


Fenix har just speglat sig inför fotograferingen

Lång väntan på sin tur

Äntligen hos mormor!

Haha, Caesar försöker kamoflera sig i rabatten

Ute på promenad. Här brukar vi bada på sommaren

Massa blåsippor

Detta är vår!

Embla njuter av solen!

Snödroppar!

Mammas julros blommor för fullt

Fina julrosor

Lite fina krokusar

Lilla snoken gå runt och strosar i trädgården

Fenix läser mormors receptsamling i väntan på att morfar ska komma

Tror han har missuppfattat det här med recept, man ska inte äta upp dem utan laga dem!

Glader!

Charmtroll!

Lite presenter till pappa/morfar!


Äntligen kom morfar! Grattis!

Den jättevackra och goda tårtan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0