Måndag

Då var det måndag igen och solen skiner för tillfället. Fenix ville gå upp kvart över fem idag, lite tidigt tycker jag men betydligt bättre än stackars Daniel som gick upp fyra för att åka till jobbet. Fenix blir bättre och bättre på att krypa men man märker att han har det lite jobbigt och blir lätt ansträngd, det kan inte vara lätt att krypa och vara så snorig som han är samtidigt, han får ju knappt någon luft när han böjer huvudet neråt. Stackars liten, men glad är han ändå! Han ser så lycklig ut när han lyckas krypa fram till mig och ta tag i byxbenet. Vi är så stolta över våran duktiga pojke. Trodde att han skulle fortsätta krypa bakåt tills det var dags att gå men icke!

Vi blir hemma även idag, Fenix är inte riktigt bra ännu, även om han är pigg och glad så är han snorig och lite hostig. Hoppas det ger med sig snart. I morgon så har det hållt i sig en vecka, envisa förkylning!

Om en stund blir det en promenad i solen och sen blir det mys och bus här hemma. I kväll får vi se om vi följer med Daniel och Gösta till mamma och pappas sommarställe. Dem skulle titta på träden som ska fällas. Risken är att Fenix somnar i bilen och då kommer han somna så sent i kväll. Vi får se hur det blir!

Idag fyller min och Martins kusin år! Grattis till honom!



På äventyr

Krypa, krypa, krypa....

....och en bit till....

....äntligen framme vid linsskyddet!

Pussgurka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0