Lördagen!

På morgonen kröp Fenix några steg framåt igen, han är på gång så vi hoppas att det håller i sig. Det verkar som om han tycker att det går för långsamt och börjar då istället att backa för det går fortare för honom. Vi gick sen på en mysig promend ner till vårat bad. Bryggan som Daniel gjorde förra året låg kvar efter vintern! Embla fick springa lös och busa. Fenix somnade rätt så fort i vagnen och fortsatte med det en stund efter att vi kommit hem oxå.
Lilla familjen åkte in till Norrtälje efter Fenix´s sovstund och lunch. Vi började på babyproffsen där vi köpte ett par hörselskydd till Fenix. Vi ska kanske titta på lite crossåkning imorgon och då lär dem behövas, även om det inte blir någon åkning i morgon så kommer han förr eller senare komma dit i alla fall. Det dröjer nog inte allt för länge innan Daniel köper en cross åt han. Hihi!   
EFter babyproffsen åt jag och Daniel lunch på Dejvan, gott! Vi gick sen till apoteket och sen förbi Hälsa för Alla och beställde tid för klippning och slingning eller färgning. Jag fick det i julklapp av min älskling så nu äntligen får det bli av. Det ska bli så skönt!
Väl klara nere på stan åkte vi upp till jysk där vi köpte en till tvättställning. Vi hittade en pool till Fenix som han kan ha här hemma på tomten i sommar, jag får oxå plats, den var ganska så stor! Han fick även lite till strandleksaker. Vi handlade lite på Willys innan vi åkte hem igen.
Vi hann inte vara hemma så länge innan det var dags att ka till Norrtälje igen för att äta en födelsedagsmiddag på G med mamma och pappa.Till förrätt delade jag och Daniel på en portion poppers.  Jag och pappa åt gösfilé och Daniel och mamma åt någon sorts biff till varmrätt. Till efterrätt vart det en vit- och mörkchokladkaka med bär och kanelglass. Gott! Fenix var duktig hela middagen trots att han fortfarande är lite förkyld. 
Nu är vi hemma igen. Daniel nattade Fenix medans jag gick med Embla. Nu blir det en stund framför tv:n innan det blir sängen! 

Fenix´s hörselskydd

Här i ska vi bada i sommar

Nya leksaker

Fenix på G

Hela gänget

Fenix spanar in menyn

Mina hjärtan

Puss!

Kul på restaurang

Mys med mormor

Pappa och Daniel

Gulleplutt!


Kommentarer
carina

En mysig dag ni har haft =)

En fika eller något sådant i veckan?

eller bara en promenad i stan och titta runt i butiker =)

2010-04-18 @ 08:06:24
URL: http://carinaocasper.blogg.se/
carina

Det blri bra det =) tråkigt att han inte riktigt är frisk än. Hoppas ni får en bra dag i dag =)

2010-04-18 @ 08:58:52
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0