En mysig söndag

Idag åkte lilla familjen in till Norrtälje och åt lunch och fikade på Landkrabban. Det var jättegott och mysigt. Jag tog en sallad med kyckling, bulgur och pesto och Daniel tog en varm smörgås med mozzarella, sweet chili sås och kyckling efter det tog vi en varsin kladdkaksbit! Fenix bjöds på majskrokar då han precis ätit lunch innan vi åkte hemifrån. Han passade på att flirta lite med ett äldre par som satt brevid honom. Hihi, han är för söt. Han pratade lite med dem och dem log och pratade tillbaka men sen fortsatte dem att prata med varandra och då tar Fenix till den höga rösten. Hihi! Uppmärksamhet tack!  
Mätta i magarna så gick vi ner till lekplatsen i parken vid hamnen, tyvärr hade dem inga gungor för mindre barn, Fenix fick i alla fall prova en gunghästsaktig sak. Vi stannade till på flygfyren en sväng oxå och handlade lite. Jag ska försöka mig på att göra lite andra barnmatsrätter så vi handlade lite fisk och diverse grönsaker till det. 
Sista stoppet vart på Daniels jobb där han bytte till sommardäck på bilen och tvättade den. Fenix tyckte att det varväldigt spännande, han tittade med nyfikna ögon på pappa som for runt bilen och skruvade loss däck och satte dit nya. 
Dagens äventyr tog musten ur Fenix så han somnade i bilen på vägen hem, jag lyfte ur honom ur bilen utan att han vaknade så jag la ner honom i sin säng där han fick fortsätta sova.   
Nu står Daniel och lagar lasagne till oss! Är så hungrig så! Mikael har varit och hälsat på en sväng oxå. Efter maten blir det nog en kvällspromenad för familjen och sen mys i soffan. 
 
Lilleman är söndagsfin i slips! Här är han på landkrabban!

Fina älsklingen

Stora älsklingen!


Fenix testar mammas sked!

Provar att leka lite i parken!

Mamma med sin bebis!

Lilla ängeln i väntan på att pappa byte däck!

Så spännande allt är!

Kollar så att pappa gör ett bra jobb!

Farbror Mikael gjorde ett besök hos Fenix på eftermiddagen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0