Mors dag

I går var det morsdag och jag fick jättefina örhängen av barnen. Vi tog en tur med båten till Kvarnudden där vi åt lite lunch.
När vi kom hem var det ett snabbt ombyte och sedan åkte jag och Fenix till IKEA i Uppsala och handlade lite.
Daniel hade maten färdig när vi kom hem och farmor, farfar och farbror Mikael gjorde oss sällskap vid middagen.
En kanonbra mors dag helt enkelt!

Idag är det måndag igen och dem stora trollen har varit med farmor en stund. Carro kom hit och åt lunch med mig och Maiden.
Nu är det snart dags att natta barn och sen blir det lite pyssel innan det är dags att kasta sig på soffan.

Lördag

Lördagen började hos Carina och Stefan där vi hälsade på lilla Nova för första gången, så himla söt! Vi fick gott
fika och barnen passade på att leka med Caspers alla leksaker.
Efter bebismyset åkte Daniel iväg för att handla och sedan ta en dagskryssning med några kompisar. Jag och barnen åkte vidare till mormor och morfar på landet för att fira mamma på morsdag. Vi fick lunch och sedan vart det lek och bad nere på stranden.
Runt 3-tiden begav vi oss hemåt, vi hämtade upp lite saker innan vi sedan åkte ner till stranden dit även Carro och hennes bonuspojkar kom. Dem hade tagit med sig mat så det var en härlig middag i solen.

Fredag

I fredags när jag jobbade och tjejerna var på dagis så åkte Daniel och Fenix på maskinmässa tillsammans med farfar och Börje. Fenix fick titta på massa maskiner och han fick även en leksaksgrävmaskin. Det var en väldigt nöjd kille som kom hem från utflykten. På eftermiddagen vart det middag hos farmor och farfar.

Stranden

I torsdags vart det lek, bad och middag nere på stranden i det härliga vädret!

Tisdag och Onsdag

I går vart det bullbak på morgonen och på eftermiddagen kom Erika och Emil hit, så skoj!
Idag har Corona varit med farmor en sväng till Norrtälje och köpt massa fina saker. Carro kom hit och åt lunch med oss, mysigt!
Båda dem stora trollen ville följa med farmor hem efter lunchen så när Carro åkt så tog jag och Maiden en sväng till stranden. Hon älskade vatten och plaskade och lekte massor ! Så himla skönt med en egen strand så barnen kan stänka och springa hur som helst utan att man behöver oroa sig för att dem stör andra.
Dem stora trollen är fortfarande hos farmor, Maiden och jag ska snart också dit och bli bjudna på middag, får se om Daniel hinner eller om han får äta senare.

Veckan som varit

Måndag och ny vecka, har jobbat idag men är nu hemma med trollen igen. Förra veckan jobbade jag varenda dag förutom torsdagen. Fenix var iväg med dagis till Norrtälje då, på förskolansdag. Dem skulle titta på stolar som andra barn målat och även titta på dem stolarna som Fenix dagis målat. Dem gjorde sedan en tur till Societetsparken och lekte och åt matsäck och efter det åkte dem hem igen. Fenix ville att vi skulle lämna och hämta honom vid bussen så det gjorde vi.
I fredags eftermiddag efter jobbet fick Corona åka med mig till Norrtälje och lämna Embla hos mormor och morfar samt fixa lite småsaker.
I lördags före jobbet åkte vi till Väddö för att titta på koutsläppet, vi åt lunch på vägen därifrån och sen släppte familjen av mig på jobbet, då jag jobbade kväll. I söndags jobbade jag till två och efter det åkte vi till Leos 2-årskalas, sen vidare för att fira Lojke och sen avslutade vi med middag hos farmor och farfar. Vi tog även en liten sväng till båten för att titta så den låg bra och på vägen träffade vi på en väldigt söt älg!
Fullt upp hela veckan med andra ord men nu är jag och barnen lediga tisdag och onsdag, ska bli skönt!

Söndag

Idag tog vi båten in till Norrtälje där det var vårmarknad, inte så vårlikt väder kanske men barnen tyckte det var skoj. Dem fick köpa godis och strumpor samt åka karusell. Jag och Daniel tog en traditionell langos, smaskigt!
På eftermiddagen kom farbror Mikael hit och stannade och åt glass med oss efter maten.
Barnen sover nu och i morgon vankas jobb igen, jag jobbar kväll så barnen får sovmorgon i alla fall.

Lördag

I går var det dags att lägga i båten, barnen ville följa med och titta. När båten var på plats tog vi en sväng till Norrtälje för att köpa flytväst till Fenix. Det vart även ett stopp på H&M där det handlades lite till barnen samt Hemma kväll där vi hyrde film och köpte godis.
Det vart taco till middag och när barnen somnat vart det filmmys för älsklingen och mig.

Fredag

I fredags var både jag och Daniel lediga. Först kom morfar/pappa hit och ät sin matlåda då han hade svängarna förbi.
Carro kom sedan hit på lunch, så mysigt och trevligt!

Uppdatering

Förra söndagen, dagen efter vi kom hem från Venedig så jobbade jag. Måndagen var jag dock ledig, barnen och jag tog en promenad, hälsade på fåren och åt mellis ute i solen. Barnen ville åka till stranden så vi tog en tur dit när Daniel kom hem från jobbet.
Tisdag, onsdag och torsdag jobbade jag, onsdagen jobbade jag över 3 timmar då det är kort med personal pga magsjuka.

Venedig

I Onsdags åkte jag och älsklingen till Venedig. Det vart en väldigt mysig resa som innehöll god mat och dricka, långa promenader, gondolfärd, massa mys, lite shopping mm. Skriver inte så mycket mer än så utan bilderna får tala för sig själva.

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.