Lördag

I lördags åkte jag, Maiden och Fenix in till Norrtälje, vi stannade till i bageriet i Södersvik och köpte med oss bullar. Vi mötte sedan upp mormor och morfar och så åkte vi alla tillsammans in till Stockholm. Vi parkerade vis stadion och gick sedan hem till Martin och Théres på Kommendörsgatan på Östermalm för att titta på den lägenheten som dem hyr där. Det var en jättefin lägenhet och Fenix tyckte det var spännande att kika ut genom fönsterna.
Det vart en promenad till Humlegården där vi åt brunch på debaser. Det vart sedan en promenad ner till Stureplan där Martin och Théres skulle titta på en present då dem skulle på kalas senare på kvällen. Jag, mormor, Maiden och Fenix gick då in i BRIO-butiken och kikade under tiden.
Vi gick sedan tillbaka till Humlegården där Fenix fick leka i en lekpark och sedan fikade vi med bullarna jag köpt.
Efter att haft en trevlig dag i Stockholm åkte jag och mormor bussen hem igen med barnen medans morfar åkte vidare till gammelfarmors minneslund.
När vi kom hem igen vart vi bjudna på smörgåstårta hos farmor och farfar, gott!
 
 
Våra underbara troll
 
 
Glad liten tjej
Trött tjej
 
På väg till morbror
 
 
Spanar i fönstrerna
 
 
 
Humlegården
 
 
 
 
ws
Brunch
 
 
 
 
 
 
 
Här var det kul
 
 
Humlegården igen
 
Lek och bus
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tyckte att Maiden kunde ligga på underlägget......
...men icke, hon rullade ut på gräset
Fika
 
 
 
 
 
 
 
 
Trött
Bussen hem
Fick lördagsgodis av mormor
Somnade en stund på bussen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0