Onsdag

I går var första dagen på dagis efter jullovet för Fenix och Corona , Daniel lämnade dem och det hade gått kanon!
Vi fick besök av vår BVC-sköterska Karin vid halv två. Hon tyckte att Maiden var jättesöt och såg ut som en docka! Maiden väger nu 2950 gram, hon har gått upp lite uav det hon tappat men har 20 gram kvar till födelsevikten. Lite mer kunde hon ha fått gått upp men men, hon äter som en häst så förhoppningsvis ökar hon mer nu framöver.
Corona som älskar folk passade på att mysa ner sig i Karins knä, hihi, tokunge! Vi bjöd på fika innan hon åkte vidare.
På kvällen kom farmor, farfar och farbror Mikael hit på middag, Daniel lagade fläskpannkaka och till efterrätt vart det lite cheesecake som vi hade kvar i frysen. På kvällen vart det mys i soffan, vi tittade på Sveriges mästerkock och Inkognito. 
Idag åkte vi alla ner till dagis och lämnade dem stora trollen. Vi åkte sedan vidare in till norrtälje där Daniel och jag skrev på papper om faderskap och delad vårdnad mm, så nu är Daniel även pappa på papper.
Vi åkte sedan och handlade och efter det åt vi lunch på stan. Vi åt en jättegod Biff Eriksson med potatispuré och rödvinssås på Ett Glas. Vi gick sedan och köpte en present och så hittade vi en jacka till Fenix och två tröjor till Corona.
Daniel hade så våldsamt roligt åt mig som köpte två tröjor på barnavdelningen. Det var två stycken munktröjor som passade perfekt! Kan ju inte rå för att jag är smal.
Vi stannde även hos Cribbe där Daniel bokade en tatueringstid, han tyckte att jag skulle vänta någon månad till innan jag tatuerar mig så kroppen får komma igen ordentligt. Daniel får boka en tid åt mig när han tatuerar sig nästa gång.
På vägen hem hämtade vi upp barnen som haft det skoj på dagis.
Morfar kom förbi och tog en fika på eftermiddagen då han hade svängarna förbi när han jobbade. Nu har jag lagat mat som står i ugnen så om en stund blir det middag och sedan en fortsatt lugn kväll.  
 
Pappamys
Lilltjejen är inte så stor ännu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Cheesecake
Smaskens
På väg till Norrtälje
Otroligt god lunch
Maiden ligger och tar det lugnt i min famn under lunchen
Coronas tröjor
 
Fenixs jacka
Corona fick även en ficklampa
Fika med morfar
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0