Torsdag

I morse lämnade vi som vanligt dem stora trollen på dagis. Vi åkte sedan hem och startade en tvättmaskin och gjorde oss i ordning. Vi åkte in till norrtälje och handlade på flygfyren sedan köpte vi pyjamaser till Maiden på Kappahl. Vi hade dåligt med långärmade pyjamaser i storlek 50/56 då dem andra två var sommarbarn. Efter Kappahl åkte vi vidare till BVC. Allt var perfekt! Maiden haed gått upp 160 gram på en vecka och väger nu 3445 gram och är 52 centimeter lång. Hon är vid fyra veckors ålder snart uppe i Fenixs födelsevikt på 3470 gram.
Sköterskan kollade om Maiden kunde följa saker med blicken och det kunde hon. Egentligen skulle dem ha gjort det testet nästa vecka men då har sköterskan semester.
Efter BVC åkte vi ner på stan och till Tösses där vi mötte upp Erika för en trevlig och god fikastund. Idag fick det bli premiär för en semla!
På vägen hem hämtade vi upp Fenix och Corona. Maiden somnade på vägen hem och fortsatte med det hemma oxå. Jag passade då på att hänga tvätten, bädda rent hos Maiden och Corona, laga middag, starta en ny tvättmaskin med sängkläderna och dammsuga.
Nu är middagen intagen och dem stora trollen slappar framför tv:n. Maiden sitter i mitt knä och myser.
Ska gå ner och hänga upp sängkläderna nu!
 
 
Corona ville köra i morse
Nybadad liten tjej
Mys i morse
 
Trött tjej
Tröttis redo att åka
 
 
Fika
 
På väg hem från dagis


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0