Blandat

I går hade jag och barnen en behövlig dag hemma. Vi busade och mös massor. Farmor kom förbi och lånade med sig Fenix för att åka och handla en stund. Han fick med sig en kasse med saker hem som han hade velat ha, bl.a. filmer, en bok, korv, ost, äppeljuice mm. Tack snälla!
Det vart även lite gjort här hemma. Vi städade, bäddade rent alla sängar, städade bort julen och tvättade. När Daniel kom hem var middagen färdig och efter det busade han med barnen. På kvällen vart det lite fortsatt rensning i garaget.
Daniel hängde upp Coronas hoppgunga i går, hon fick prova den en stund och hon skrattade och tyckte det var festligt, nu blir det till att öva lite bara sen kommer hon studsa omkring som en känguru!
I morse vaknade Fenix åtta, vi tittade på film och lekte samt tog en promenad och tittade på all is i vattenpölarna.
Jaha, och Corona då, vad ska man säga om henne....hon somnade klockan åtta igår och i morse väckte jag henne kvart över tio. Jag tyckte på något vis att 14 timmar och en kvarts sömn kan räcka. Hon har varit en riktig sovkorv nu ett tag 12-14 timmar sammanhängande sömn/ natt har hon velat ha, helt otroligt!
Hon fick gröt till frukost och sedan massa pussar och kramar.
Nu ska vi göra oss i ordning för snart ska vi åka till norrtälja och möta upp Daniel för att handla och äta lunch tillsammans, mysigt!



Testar hoppgungan





Mys- och lekdag hemma med mina troll





























Filmerna och boken som Fenix fick av farmor


Ute på promenad med Embla på morgonen









God morgon prinsessan!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0